عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تصویب طرح ایجاد منطقه آزاد اینچه برون در کمیته کارشناسی شورای عالی مناطق آزاد کشور


تصویب طرح ایجاد منطقه آزاد اینچه برون در کمیته کارشناسی شورای عالی مناطق آزاد کشور

 با پیگیری‌های استاندار گلستان و مسئولین مربوطه طرح ایجاد منطقه آزاد اینچه برون در کمیته کارشناسی شورای عالی مناطق آزاد کشور تصویب شد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان ، مهندس قوانلو در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان گفت: در جلسه کارگروه اصلی مناطق آزاد کشور که با حضور معاونین و نماینده های وزارتخانه های عضو شورای عالی مناطق آزاد کشور برگزار شد منطقه آزاد تجاری اینچه برون گلستان با اکثریت آراء تصویب شد.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: بعد از سفر رئیس جمهور محترم به استان "ایجاد منطقه آزاد اینچه برون" بعنوان یکی از مصوبات مهم سفر ریاست جمهوری به استان در دستور کار قرار گرفت و با رایزنی‌های فراوان چند ماه اخیر و تهیه کتابچه و گزارشات مکتوب الزامات منطقه آزاد و با ارائه طرح توجیهی، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های منطقه و مذاکرات حضوری با اعضای این کمیته که اصلی‌ترین کمیته تصویب مناطق آزاد کشور در دولت است به تصویب رسید.

 وی بابیان اینکه مهم‌ترین مرحله ایجاد منطقه آزاد تجاری اینچه برون تصویب در این کمیته است، خاطرنشان کرد: شورای عالی مناطق آزاد در چند روز آینده این طرح را جمع‌بندی کرده و برای تصویب به هیئت دولت ارائه خواهد کرد.

 مهندس قوانلو اظهار امیدواری کرد که این طرح هر چه زودتر در دولت تصویب و بصورت لایحه به مجلس شورای اسلامی ارسال گردد .

 وی ایجاد منطقه آزاد را یکی از اهداف بزرگ همکاریهای اقتصادی بین المللی با کشورهای همسایه و آسیای میانه عنوان کرد و افزود: استان گلستان با وجود ویژگیهای منحصر به فرد از جمله وجود زمین فراوان ، آب ، برق و گاز شرایط لازم را برای ساخت منطقه آزاد دارا می باشد .

 رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان در این جلسه با ذکر اهمیت ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی در استان گلستان با توجه به وجود منابع غنی صنعتی در قزاقستان و وجود راه آهن بین المللی که می تواند این منابع معدنی را به استان گلستان انتقال دهد، بر اهتمام ویژه مناطق آزاد در تسریع شکل گیری این منطقه و احداث شهر متالوژی و ساخت صنایع بزرگ اشتغالزا در استان گلستان تاکید کرد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 1145
  • کد خبر : 7096