عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اشتغال ایجاد شده دستگاه های اجرایی راستی آزمایی خواهد شد

مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

اشتغال ایجاد شده دستگاه های اجرایی راستی آزمایی خواهد شد

اشتغال ایجاد شده دستگاه های اجرایی راستی آزمایی خواهد شد

مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: آمار اشتغال در سامانه رصد، توسط دستگاه های اجرایی ثبت می شود و این اشتغال راستی آزمایی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، محمد جواد احمدی در توضیح نتیجه نظرسنجی منتشرشده توسط خبرگزاری مهر اظهار کرد: هرساله برای استان ها سهمیه ای به منظور ایجاد اشتغال درنظرگرفته می شود که برای گلستان 20 هزار شغل در سال 97 تعهد شد که با نظر دکتر هاشمی استاندار محترم ، این عدد به 30 هزار شغل افزایش یافت.

وی افزود: 55 دستگاه اجرایی در استان با لحاظ تمام ظرفیت ها و توانمندی های خود در ابتدای سال سهم اشتغال ایجادی خود را مشخص کردند که به عنوان مثال اداره کل صمت 8000 شغل، میراث فرهنگی و گردشگری 2600 شغل، جهادکشاورزی 2500 شغل به عنوان سهمیه خود برای ایجاد اشتغال متعهد شدند و هرکدام از این دستگاه ها مسئول ایجاد اشتغال تعهدشده خود می باشند.

مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و راه اجتماعی گلستان ادامه داد: سامانه رصد به منظور ثبت اطلاعات شاغلین و به عنوان بانک اطلاعاتی با ده ها آیتم نظیر نام و نام خانوادگی، کدملی، شغل، نشانی محل کار و... طراحی و در اختیار دستگاه های اجرایی جهت ثبت اطلاعات شاغلین قرار گرفته است و در این سامانه هوشمند، نظارت مستمر و مستقیم وجود دارد به صورتی که امکان ثبت مجدد شغلی که قبلا در سامانه به ثبت رسیده وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر راستی آزمایی از اشتغال ثبت شده در سامانه رصد صورت می گیرد و امسال نیز حسب مصوبه کارگروه اشتغال استان، کمیته نظارتی با مشارکت مراکز پژوهشی، در چند مرحله و با مراجعه حضوری به محل کار شاغلین ثبت شده در سامانه رصد، راستی آزمایی انجام می دهند و نتایج آن نیز در اواخر بهمن ماه در کارگروه اشتغال استان ارائه خواهد شد.

احمدی خاطرنشان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هر استان به عنوان دبیرخانه کارگروه اشتغال، سیاستگذاری های بخش اشتغال را پیگیری و نظارت می کند و دستگاه های اجرایی به عنوان ایجاد کننده اشتغال، سیاست های اشتغالزایی را اجرا می کنند.

وی یادآور شد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در کنار سایر دستگاه های اجرایی، برای سال 97  ایجاد 500 شغل را متعهد شده که تا کنون 60 درصد آن را محقق کرده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و راه اجتماعی گلستان تاکید کرد: در استان طرح ها و اقدامات خوبی برای اشتغال در حال اجراست که از جمله آن می توان به  ارائه تسهیلات اشتغال روستایی، اشتغال فراگیر، طرح کارورزی، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، رونق تولید و... اشاره کرد و گواه بر تمام این فعالیت های انجام شده، کاهش نرخ بیکاری بهار و تابستان 97 نسبت به بهار و تابستان 96 است که از 13.6 و 11.6 درسال96 به 8.8 و 8.9 درصد در سال97 کاهش یافته است.

احمدی دلیل ملموس نبودن این آمار را افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در استان عنوان کرد و افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار، نرخ مشارکت اقتصادی در شش ماهه اول سال 97 نسبت به سال 96 به میزان 1.1 درصد افزایش را نشان می دهد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 626
  • کد خبر : 55383