عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 1225 نفر در سامانه کارورزی گلستان ثبت‎نام کردند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

1225 نفر در سامانه کارورزی گلستان ثبت‎نام کردند

1225 نفر در سامانه کارورزی گلستان ثبت‎نام کردند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: یک‌هزار و 225 نفر در سامانه کارورزی ثبت‎نام کرده‎اند.

امرالله عباسی صبح امروز در جمع مدیران اقتصادی استان گلستان اظهار کرد: طرح توسعه مشاغل دانش‎بنیان به کارورزی تبدیل شده و در اجرای این طرح به همه کسانی که قبلا ثبت‎نام کردند، اطلاع‎رسانی لازم انجام شده تا از مزایای طرح کارورزی بهره‎مند شوند.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 225 نفر در سامانه کارجویی ثبت‎نام کردند، خاطرنشان کرد: به منظور اجرای این طرح جلسات مختلفی در کارگروه اشتغال، شورای برنامه‎ریزی و همچنین کارفرما و کارورزان در شهرستان‎های مختلف استان برگزار شده است.

عباسی افزود: در این جلسات مشکلات اساس‌نامه و آئین‎نامه به صورت روزانه بررسی و گزارش فعالیت‎ها به استاندار ارائه می‎شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان یادآور شد: همچنین مکاتباتی با کارخانه‎ها به منظور تشویق و ترغیب جذب نیرو کار مهار، اعلام مشکلات سامانه طرح کارورزی و مکاتبه با دستگاه اجرایی در این خصوص نیز انجام می‎شود.

این مسئول با بیان اینکه در این شرایط سخت دولت، برای اجرای طرح کارورزی دانش‌آموختگان منابع صددرصد یارانه‎ای در اختیار استان قرار گرفته و فرصت خوبی فراهم شده تا با کمک همه دستگاه‎ها از این فضا بهره‎مند شویم.

عباسی اشاره‎ای به اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه‎های اجرایی داشت و گفت: براساس سند توسعه اشتغال دستگاه‎ها تکلیف دارند، به اندازه سهمیه‎ای که برای آنها مشخص می‎شود شغل ایجاد کنند و آن را در سامانه رصد به ثبت برسانند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: در سال جاری تا تاریخ 23 دی‌ماه، کمیته امداد گلستان با ثبت یک‌هزار و 677 شغل، صنعت و معدن و تجارت یک‌هزار و 431 شغل، صندوق مهر امام رضا 411 شغل بیشتر ثبت را در سامانه رصد داشته‎اند.

عباسی یادآور شد: در مجموع با تلاش‎های دیگر دستگاه‎ها 4 هزار و 491 شغل ایجاد شده در سامانه رصد ثبت شده که این شغل‎ها راستی‎آزمایی نیز خواهند شد.

21 کاریابی غیردولتی در سطح گلستان فعال است

وی با بیان اینکه 21 کاریابی غیردولتی در سطح استان فعال است، افزود: در سال جاری 8 هزار و 395 نفر در این کاریابی‎ها ثبت‎نام کردند و 8 هزار و 797 فرصت شغلی نیز در این کاریابی‎ها اعلام شده که در نهایت برای 2 هزار و 936 نفر شغل ایجاد شده است.

این مسئول اضافه کرد: همچنین نرخ بیکاری استان در بهار سال جاری 12.7 درصد و در تابستان 10.1 درصد بوده است.

عباسی بیان داشت: نرخ رشد اشتغال ناقص نیز در بهار 18.1 درصد و در تابستان 21.1 درصد بوده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: وقتی نرخ اشتغال ناقص افزایش می‌یابد نشان‌گر این مسئله است که کیفیت کار در استان پایین است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 1061
  • کد خبر : 16404