عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » عمليات عمراني آسفالت يك پروژه ملي در كلاله بزودي آغاز مي شود


عمليات عمراني آسفالت يك پروژه ملي در كلاله بزودي آغاز مي شود

عمليات عمراني آسفالت يك پروژه ملي در كلاله بزودي آغاز مي شود

رئيس اداره راه و شهرسازي كلاله اعلام كرد: عمليات عمراني آسفالت پروژه ملي و راه روستايي "چالچه قويجق" از توابع اين شهرستان بزودي آغاز مي شود.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس"قاسم دبوري فريماني" در گفت و گويي خبري توضيح داد: راه روستايي چالچه قويجق دو روستاي محروم و دور افتاده "چالچه" و "قويجق" را تحت پوشش قرار مي دهد كه از محورهاي روستايي پرتردد شهرستان كلاله به شمار مي روند و آسفالت آن از آرزوهاي ديرينه مردم روستا بوده است.

به گفته وي، اين راه روستايي حدود 5 /14 كيلومتر طول دارد كه براي اجراي عمليات عمراني آن 500 ميليون ريال از محل منابع استاني تخصيص يافته و بناست 14 هزار ميليارد ريال ديگر نيز از محل منابع ملي براي اجراي عمليات مذكور ابلاغ شود.

به گفته وي، به دليل طولاني بودن فاصله حمل مصالح شني به محل پروژه، آسفالت محور به شكل تثبيت آهك مصالح خاكي موجود، اجرا مي شود كه به دليل قابليت باربري خاك تثبيت شده با اين شيوه، مصالح شني حذف و از صرف هزينه هاي هنگفت صرفه جويي مي شود.

وي با بيان اينكه بعد از عمليات تثبيت، آسفالت سطحي در دو لايه اجرا خواهد شد، افزود: هم اكنون پيمانكار مربوطه مشخص شده و اين عمليات را از مرحله ثبيت آهك و اجراي آسفالت سطحي بصورت كاملا مكانيزه اجرا خواهد كرد.

دبوري ادامه داد: با بهره برداري از آسفالت اين محور دو روستاي چالچه و قويجق از راه مناسب برخوردار مي شوند.

روستاي چالچه داراي 49 خانوار و روستاي قويجق با 85 خانوار در شمال شهرستان كلاله در شرق استان گلستان واقع شده اند.

استان مرزی گلستان با 14 شهرستان در شمال ایران واقع شده و با کشور ترکمنستان، دریای خزر و استان های مازندران ،سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .