عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شیوه نادرست تدریس، دانش آموزان را به سمت کلاسهای خصوصی سوق می دهد


شیوه نادرست تدریس، دانش آموزان را به سمت کلاسهای خصوصی سوق می دهد

شیوه نادرست تدریس، دانش آموزان را به سمت کلاسهای خصوصی سوق می دهد

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس، شیوه نادرست تدریس برخی معلمان را عاملی برای سوق دادن دانش آموزان به کلاس های خصوصی دانست و گفت: برخی تدریس ها دانش آموزان را اقناع نمی کند.
مهندس محمد حمیدی در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان درسال 94، اظهار داشت: امروز شیوه تدریس برخی معلمان بویژه درسال سوم مقطع متوسطه و پیش دانشگاهی به گونه ای است که خانواده ها را مجبور به گرفتن معلم خصوصی و تحمل هزینه های سنگین آن می کند.
وی گفت: معلمان باید با شیوه های نوین تدریس دانش آموزان را در کلاس درس اقناع نمایند تا نیازی به برگزاری کلاس های خصوصی آن هم در منازل مسکونی نباشد.
مهندس حمیدی با تاکید برضرورت ساماندهی کلاس های خصوصی از سوی آموزش و پرورش اضافه کرد: اگر قرار است کلاس تقویتی یا کنکوری برای دانش آموزان گذاشته شود، بهتر است این کلاس ها به صورت تجمیعی و در مدارس برگزار شود.
وی بر تشکیل کمیته ای برای آسیب شناسی و ساماندهی بحث کلاس های خصوصی آموزشی دراین شهرستان تاکید کرد و گفت: برای رفع این معضل، آموزش و پرورش با معلمان خاطی مماشات نداشته باشد.
فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین برلزوم ساماندهی مراکز پیش دبستانی و مهد کودک ها در راستای ثبت نام از نو آموزان براساس قانون تاکید کرد و افزود: براساس قانون، مهدهای کودک با مجوز بهزیستی ویژه کودکان زیر پنج سال و پیش دبستانی ها با مجوز آموزش و پرورش ویژه کودکان شش سال به بالا باید دایر و فعالیت نمایند.
حمیدی در ادامه بر ارائه خدمات بهتر و بیشتر ستاد اسکان آموزش و پرورش شهرستان به مسافران نوروز 95 تاکید کرد و نیز یادآورشد که شورای آموزش و پرورش و مرکز رشد شهرستان از طرح ها و ایده های دانش آموزی حمایت می کند.
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز برگزاری کلاس های خصوصی توسط برخی معلمان در منازل شخصی را از دغدغه های این مدیریت دانست و گفت: باید برای حذف یا کاهش این نوع کلاس ها چاره اندیشی شود.
علی رضا حسین زاده، افزود: پیشنهاد آموزش و پرورش در این خصوص برگزاری کلاس های تقویتی در موسسات آموزش علمی آزاد و یا درمدارس است تا هزینه های کمتری بر خانواده تحمیل شود.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش و مدارس آن متولی برگزاری کلاس های کنکوری نیستند، گفت: برگزاری کلاس های تقویتی در مدارس، بهترین جایگزین برای کلاس های خصوصی در منازل معلمان است ،ضمن اینکه برای تحقق آن، دیگر ادارات و نهادها باید به آموزش و پرورش کمک نمایند.
حسین زاده بااشاره به برخی ناهماهنگی ها درثبت نام نوآموزان پیش دبستانی در مهدهای کودک و پیش دبستانی ها دراین شهرستان، اضافه کرد: وارد نشدن اطلاعات نوآموز درسامانه سناد (سامانه ثبت نام دانش آموزی) و ناهماهنگی در ارائه مطالب استاندارد آموزشی ازجمله معضلات این حوزه است.
وی تصریح کرد: از مجموع هفت هزار نو آموز پیش دبستانی در گنبدکاووس، تنها اطلاعات پنج هزار نفر آنان در سامانه سناد ثبت شده است که باید تلاش کنیم اطلاعات دیگر نوآموزان که در مهدهای کودک یا دارالقرآن ها مشغول تحصیل هستند، در این سامانه ثبت شود.

شیوه نادرست تدریس، دانش آموزان را به سمت کلاسهای خصوصی سوق می دهد

 

شیوه نادرست تدریس، دانش آموزان را به سمت کلاسهای خصوصی سوق می دهد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 746
  • کد خبر : 18538