عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حل مشکل ترک تحصیل دانش‌آموزان گنبدکاووس نیازمند بررسی دقیق است

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس:

حل مشکل ترک تحصیل دانش‌آموزان گنبدکاووس نیازمند بررسی دقیق است

حل مشکل ترک تحصیل دانش‌آموزان گنبدکاووس نیازمند بررسی دقیق است

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: برنامه‌ریزی برای حل مشکل علت ترک تحصیل دانش آموزان این شهرستان نیازمند آمار دقیق و بررسی دلایل شکل‌گیری این معضل است.
مهدی دهرویه روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس اظهار داشت: جمعیت دانش آموزی مقطع متوسطه اول با متوسطه دوم این شهرستان هر سال ۱۰ هزار نفر فاصله دارد که به نظر می رسد بخش زیادی از این دانش آموزان ترک تحصیل می کنند.
وی اظهارداشت: طبق اعلام آموزش و پرورش گنبدکاووس هم اینک بیش از ۴۸ هزار نفر در مقطع ابتدایی، ۱۸ هزار نفر در مقطع متوسطه اول و هشت هزار نفر در مقطع متوسطه دوم تحصیل می‌کنند که بررسی خروجی مقطع ابتدایی به متوسطه اول و متوسطه دوم نشان از ترک تحصیل بخشی از دانش آموزان دارد که باید آمار دقیق و دلایل شکل‌گیری آن توسط آموزش و پرورش تهیه و در جلسه بعدی اعلام شود.
فرماندار گنبدکاووس بیان کرد: طبق برنامه ریزی سه گروه متشکل از نخبگان که کارشناسان باتجربه آموزش و پرورش هم می‌توانند در آن حضور داشته باشند برای بررسی مشکلات حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شهرستان تشکیل می‌شود تا جمع بندی نظرات آنها در جلسات مورد استفاده قرار گیرد.
وی بیان کرد: گنبدکاووس ۱۲۹ مدرسه غیردولتی با حدود ۱۵ هزار جمعیت دانش آموزی دارد که طبق اعلام آموزش و پرورش بیش از ۶۰ درصد آنان برای تمدید مجوز استحکام بنا مشکل دارند که لازم است هرچه زودتر این مشکل حل شود.
فرماندار گنبدکاووس اضافه کرد: همچنین ادارات باید با بررسی دقیق‌تر فضاهای مازاد خود را شناسایی و برای بحث‌های آموزشی در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.
دهرویه با تاکید بر نگاه ویژه به آموزش در مناطق روستایی، اظهارداشت: باید در شورای آموزش و پرورش یک قاعده‌ای تعریف شود که بر اساس آن همه معلمان یک نوبت از دوره تدریس خود را در مدارس روستایی بگذرانند


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 322
  • کد خبر : 91581