عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » در صورت بی‌‌توجهی مالکان به اخطارهای مهلت‌دار، شهرداریها راسا نسبت به رفع خطر اقدام کنند

مدیرکل دفتر امورشهری وشوراهای استانداری گلستان؛

در صورت بی‌‌توجهی مالکان به اخطارهای مهلت‌دار، شهرداریها راسا نسبت به رفع خطر اقدام کنند

در صورت بی‌‌توجهی مالکان به اخطارهای مهلت‌دار، شهرداریها راسا نسبت به رفع خطر اقدام کنند

مدیرکل دفتر امورشهری وشوراهای استانداری گلستان گفت: مطابق بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و تبصره مربوطه، شهرداری‌ها وظیفه دارند به منظور حفظ شهر از خطر حریق و رفع خطر از ساختمان‌های خطرناک، تدابیر «موثر» و اقدام «لازم» انجام دهند.

محمد حمیدی گفت: شهرداریها با انجام بازدید وصدوراخطارهای قانونی درخصوص رفع خطرها اقدام لازم معمول و پیش بینی لازم درمورد رفع نواقص تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز در مواقع بحران را بعمل آورند.

مدیرکل دفتر امورشهری وشوراهای استانداری تصریح کرد: در صورت بی‌‌توجهی مالکان به اخطارهای مهلت‌دار، شهرداریها راسا نسبت به رفع خطر اقدام و هزینه آن را به اضافه ۱۵ درصد بیشتر، از مالکان آن ساختمان دریافت کنند.

وی افزود: با توجه به وقوع حادثه آتش سوزی پلاسکو تهران که به ایجاد خسارتهای جانی و مالی و معنوی فراوانی به هموطنان و همکاران ارزشمند آتش نشانی در شهرداری تهران شد می طلبد کلیه شهرداریهای استان مطابق ماده قانونی فوق الذکر و سایر وظایف قانونی، اقدامات پیشگیرانه و مضاعفی را در این خصوص انجام بدهند.

حمیدی در ادامه تاکید کرد: شهرداریها شناسایی توام با برنامه ریزی دقیق نقاط و مراکز حادثه خیر شهری و کانون های خطر در حوزه عملکردی شهرداری که اهمیت ویژه دارد را مورد دقت نظر قرار داده و اولویت کار خود را بر توجیه مالکان بر رفع خطر قرار دهند.

وی همچنین در خاتمه گفت: با عنایت به اینکه هر مالکی وظیفه دارد که نسبت به رفع خطر از بنای احداثی خود در اسرع وقت اقدام نماید، بنابراین آگاهی از مسئولیتهای حقوقی ناشی از کوتاهی مالکین در اقدامات پیشگیرانه در کاهش خسارتهای احتمالی به آنها بسیار مفید خواهد بود.


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 519
  • کد خبر : 30620