عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تا پایان سال آینده؛ کلیه شهرهای استان دارای ساختمان استاندارد آتش نشانی خواهند شد

مدیركل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری؛

تا پایان سال آینده؛ کلیه شهرهای استان دارای ساختمان استاندارد آتش نشانی خواهند شد

تا پایان سال آینده؛ کلیه شهرهای استان دارای ساختمان استاندارد آتش نشانی خواهند شد

مدیرکل دفتر امورشهری وشوراهای استانداری گلستان در گفتگو با خبرنگار روزنامه همشهری استانها اعلام کرد: هم اكنون 4 ایستگاه آتش‌نشانی در استان كه با كمبود امکانات فضا و تجهیزات مواجه بودند، بازسازی و در حال تكمیل می باشد كه درشش ماهه اول سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

محمد حمیدی در گفتگویی خبری با بیان اینكه حادثه ساختمان پلاسكو، وجود برخی كمبودها در امدادرسانی را به مسئولان گوشزد كرد، به همشهری گفت: با توجه به اینكه گلستان سالانه شاهد حریق‌های بسیار زیادی درجنگل‌هاست و در بسیاری از موارد این آتش‌سوزی‌ها، تهدیدی برای روستاها به‌شمار می‌روند، تكمیل ایستگاه‌ها و تجهیزات به‌روز اطفای حریق در روستاها یكی از ضرورت‌های حوزه ایمنی استان است.

 وی گفت: تا پایان سال آینده 12 ایستگاه آتش‌نشانی به مجموعه ایستگاه‌های موجود در استان اضافه خواهد شد كه کلیه شهرهای استان دارای ساختمان استاندارد آتش نشانی خواهد شد.

 حمیدی در ادامه، تعداد نیروهای ثابت آتش‌نشان استان را370 نفر عنوان كرد و افزود: این تعداد نیروی آموزش دیده هم اكنون مشغول به خدمت هستند و پس از ساخت و تكمیل ایستگاه‌های جدید در سال آینده، توانایی پوشش امدادرسانی را در عملیا‌ت مختلف خواهند داشت و هنوز تصمیمی برای جذب نیروهای جدید، به غیراز نیروهای داوطلب در نظرگرفته نشده است. وی در مورد بودجه ساخت و تكمیل و تجهیز ایستگاه‌های جدید دراستان بیان كرد: حدود 50‌درصد این بودجه معادل 25 میلیارد ریال در سال 95 برای تكمیل فضاسازی و تجهیز ایستگاه‌ها تأمین شده است و50‌درصد دیگر از محل درآمد شهرداری‌ها به این امر اختصاص خواهد یافت.

 


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 682
  • کد خبر : 30739