عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بافت تاريخي گرگان اولين بافت با ارزش ثبت شده در كشور است

معاون هماهنگی امور عمراني استاندار گلستان :

بافت تاريخي گرگان اولين بافت با ارزش ثبت شده در كشور است

بافت تاريخي گرگان اولين بافت با ارزش ثبت شده در كشور است

معاون هماهنگی امورعمراني استانداري گلستان گفت: بافت تاريخي گرگان به عنوان اولين بافت با ارزش در كشور درسال 1310 ثبت شده است.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان : " مير محمد غراوي"  معاون هماهنگی امور عمراني استاندار گلستان در نشست با مدیران دستگاه هاي متولي در بافت تاريخي شهرستان گرگان ضمن بيان مطلب فوق افزود:در شهرستان گرگان 156 هكتار بافت تاريخي وجود دارد كه در حال حاضر از وضعيت نامطلوبي برخوردار است.

وي افزود:خوشبختانه تغيير نگاه به بافت تاريخي و با ارزش اتفاق افتاده و سازمان هاي متولي براي اين محدوده ها در سالهاي اخير برنامه هاي خوبي انجام و در حال اجرا دارند اما همچنان عقب ماندگي در اين بخش ملموس است.

غراوي ادامه داد: بايد بر اساس تجربه هاي موفق ساير استان هاي كشور عمل كنيم و ضمن داشتن برنامه ای مدون، اولويت ها را شناسايي و ضمن اختصاص منابع از اعتبارات استاني و ملي استفاده لازم را بعمل آوریم.

محبوبي مدير كل راه و شهرسازي استان گلستان در اين نشست بيان داشت: در سال 94 گرگان به عنوان پايلوت كشوري در حوزه بافت هاي تاريخي با هدف ارتقاء فضاي عمومي شهري انتخاب شد كه مرمت و بهسازي تكايا در محلات سبزه مشهد، دربنو، پاسرو ، دوشنبه اي و تملک و مرمت خانه هاي تاريخي كبير ، شعربافان و فاضل از جمله اقداماتی بوده که تا کنون اجرا شده است.

وي به تفاهم نامه تهيه شده در سال 95 ما بين ادارات متولي راه و شهرسازي استان ، شهرداري گرگان، اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري ، استانداري گلستان و شركت عمران بهسازي ايران اشاره كرد و افزود: طبق اين تفاهم نامه مرمت و بهسازي محدوده محله پاسرو تا باغ مزار لطفي در سبزه مشهد گرگان در دست اقدام مي باشد.

دراین جلسه مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و شهردار گرگان از اقدامات بعمل آمده دستگاه ذیربط در این حوزه گزارشی ارائه نمودند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان:
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .