عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نمايشگاه عكس "زندگي در بافت تاريخي" در گرگان گشايش يافت


نمايشگاه عكس "زندگي در بافت تاريخي" در گرگان گشايش يافت

نمايشگاه عكس "زندگي در بافت تاريخي" در گرگان گشايش يافت

 به منظور ارتقای هویت، حس تعلق مکانی و حفاظت از ارزش ها در بافت تاريخي شهرها و به مناسبت روز جهانی گراميداشت بافت هاي تاريخي (ایکوموس)، نمايشگاه عكس"حس زندگي در بافت تاريخي" در خانه تاريخي كبير گرگان برپا شد.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، در اين نمايشگاه 45 عكس از محورها و گذرهاي بافت تاريخي شهر گرگان توسط علاقمندان به ميراث فرهنگي و تاريخي به نمايش درآمده كه وضعيت كنوني و گذشته بافت را نشان مي دهد.

اين نمايشگاه از امروز تا فردا چهارشنبه براي عموم علاقمندان داير است.

از ديگر مراسم گراميداشت بافت تاريخي گرگان، پياده روي مديران، كارشناسان و علاقمندان به ميراث فرهنگي استان از بازارچه صنايع دستي گرگان واقع در محله سرچشمه تا محله دوشنبه اي و خانه تاريخي كبير بود.

انعقاد تفاهم نامه همكاري چهارجانبه مابين دستگاههاي اجرايي متولي همچون استانداري، راه و شهرسازي، ميراث فرهنگي و شهرداري گرگان براي ساماندهي و احياي بافت تاريخي گرگان بخش پاياني مراسم گراميداشت بافت تاريخي گرگان را شكل داد.

بافت تاریخی گرگان از سمت شمال غرب و شمال به خیابان 30 متری رسالت، از شرق به خیابان گرگان جدید، میدان وحدت و خیابان پاسداران، از جنوب به خیابان فرد جهان و خیابان ملل تا تقاطع خیابان پاسداران و از سمت غرب به خیابان ایرانشهر (طالقانی)، میدان مازندران و خیابان جمهوری محدود می شود.

مساحت بافت تاريخي گرگان 150 هكتار است كه در سال 1310 به ثبت رسيده است.

 نمايشگاه عكس "زندگي در بافت تاريخي" در گرگان گشايش يافت

 

نمايشگاه عكس "زندگي در بافت تاريخي" در گرگان گشايش يافت

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .