عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بدنبال ايجاد يك محور توسعه در بافت تاريخي گرگان هستم

دبير ستاد احياي بافت هاي فرسوده گلستان:

بدنبال ايجاد يك محور توسعه در بافت تاريخي گرگان هستم

بدنبال ايجاد يك محور توسعه در بافت تاريخي گرگان هستم

دبير ستاد احياي بافت هاي فرسوده استان گلستان با اشاره به وجود عناصر با ارزش در بافت تاريخي گرگان، گفت: با اتصال اين عناصر با ارزش به يكديگر بدنبال ايجاد يك محور فرهنگي تاريخي در مركز شهر گرگان هستم.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "ابراهيم مبارك قدم" در حاشيه بازديد از بافت هاي تاريخي شهر گرگان، در گفت و گويي خبري افزود: اين محور ضمن ايجاد زنجيره توسعه در محلات تاريخي گرگان، موجب هويت بخشي به شهر و الگوشدن آن براي ساير مناطق شهري استان خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه توسعه و رونق ساخت و سازها در شهر نيز، يكي ديگر از پيامدهاي ايجاد محور فرهنگي تاريخي در محلات قديمي گرگان است، ادامه داد: براي تحقق اين امر لازم است كه نقاط ويژه، اثرگذار و با ارزش محلات به خوبي شناسايي شوند.

مديركل راه و شهرسازي گلستان اظهارداشت: شناسنامه دار شدن بناهاي تاريخي در محلات با نصب تابلو از موارد ديگري است كه انجام خواهد شد چرا كه معرفي بنا خود بخشي از هويت شهر و تاريخ آن محسوب مي شود.

وي، بافت تاريخي گرگان را بسيار ارزشمند خواند و گفت: اداره كل راه و شهرسازي در سال 95 برنامه هاي خوبي براي تملك و ساماندهي بافت تاريخي گرگان در جهت حفظ و احياي آنها دارد.

محلات سرچشمه و سبزه مشهد، تكاياي عقيلي و اصطبار، خانه شعرباف، محوطه آرامگاه استاد لطفي، پروژه سقاخانه تكيه اصطبار، طرح آفتاب، كوي محتشم و انجيراب از محلات بازديد شده مديركل راه و شهرسازي گلستان بود.

بر اساس آمار اداره میراث فرهنگی گلستان، بافت تاریخی گرگان با وسعت 160 هکتار از بافت های ارزشمند تاریخی و دارای چندین محله است.

شهر گرگان، مرکز استان گلستان افزون بر 450 هزار نفر جمعیت دارد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .