عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 40 درصد جمعیت گلستان بین 15 تا 34 سال سن دارند

مشاور جوان استاندار گلستان:

40 درصد جمعیت گلستان بین 15 تا 34 سال سن دارند

40 درصد جمعیت گلستان بین 15 تا 34 سال سن دارند

مشاور جوان استاندار گلستان گفت: طبق برآوردهای جمعیتی، 39.7 درصد جمعیت استان بین 15 تا 34 سال سن دارند.

علی نصیبی در جمع شبکه مشاوران جوان استان، جمعیت استان گلستان را براساس برآورد جمعیتی سال 93 استان، یک‌میلیون و 870 هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد، 742 هزار و 600 نفر در فاصله سنی 15 تا 34 سال هستند.

وی افزود: این تعداد جمعیت، دارای مطالبات و توانمندی‌های متفاوت در زمینه‌های گوناگون هستند که باید با برنامه‌ریزی و درایت، به آنها توجه شود.

رئیس شورای مشورتی جوانان استان گلستان با اشاره به ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت‌بدنی در سال های گذشته خاطرنشان کرد: به همین دلیل، بسیاری از وظایف مربوط به جوانان به ادارات ورزش و جوانان استان و شهرستان محول شد.

نصیبی ادامه داد: بر همین اساس، باید ستاد ساماندهی جوانان، توسط ادارات‌کل شهرستانی ورزش و جوانان با هدف پیگیری و هماهنگی امورات مرتبط با جوانان، در حیطه وظایف این ستاد، و با ریاست فرمانداران تشکیل شود.  

وی، برگزاری منظم و کاربردی جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان را برای مدیریت امورات مربوط به این قشر، ضروری دانست.  

مشاور جوان استاندار گلستان اظهار داشت: به منظور شفاف‌سازی وظایف، شرح وظایف مشاوران جوان استاندار، فرمانداران، ادارات، سازمان‌ها و دانشگاه‌ها در 26 بند تدوین شد.

نصیبی چکیده وظایف حوزه مشاور جوان استاندار گلستان را ایجاد زمینه رشد و تعالی جوانان شاغل در ادارات، پرورش مدیران فردا و بسترسازی برای استفاده از افکار و اندیشه‌های نو و خلاقانه جوانان در روند رشد و توسعه استان برشمرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر تدوین شرح وظایف، استراتژی‌های استانی حوزه مشاور جوان استاندار گلستان نیز تدوین شدند، گفت: این استراتژی‌ها عبارتند از توجه بیش از پیش به فعالان غیردولتی و صاحب‌نظران خارج از چرخه ادارات، ایجاد هم‌گرایی بین نسل جوان با وجود اختلاف سلایق و تلاش در راستای تمرکز بر مباحث توسعه‌ای استان گلستان است.

رئیس شورای مشورتی جوانان استان گلستان، وظیفه مشاور جوان را محدود به حوزه جوانان ندانست و توضیح داد: برخی به اشتباه چنین تصور می‌کنند که مشاور جوان فقط در حوزه جوانان مشاوره می‌دهد در حالی که این تنها یکی از وظایف مشاور جوان است.

نصیبی تصریح کرد: ایجاد بستر و زمینه‌های لازم برای مشاوره در تمامی زمینه‌ها، وظیفه مشاور جوان است، یا به عبارت دیگر، مشاور جوان، فرد جوانی است که در تمامی زمینه‌ها به مسئولان مشاوره می‌دهد.

وی در پایان از حسن صادقلو، استاندار گلستان، به دلیل حمایت از حوزه مشاور جوان استانداری، تقدیر کرد.


ارسال کننده خبر : مشاوران جوان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : javan
  • بازدید : 1041
  • کد خبر : 6193