عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فعالیت 85 تشکل فعال در گلستان

معاون فرهنگی و امور جوانان مدیرکل ورزش و جوانان گلستان:

فعالیت 85 تشکل فعال در گلستان

معاون فرهنگی و امور جوانان مدیرکل ورزش و جوانان گلستان گفت: 85 تشکل فعال در استان گلستان در حال فعالیت است.

به گزارش روابط عمومی ورزش و جوانان گلستان، محمود متقی در جلسه تقدیر از خبرنگاران فعال حوزه جوانان استان گلستان، اظهار کرد: نقد منصفانه خبرنگاران باعث بالندگی می‎شود.

وی با بیان اینکه خبرنگاران چشمان بینا و گوش‎های شنوای مردم هستند، افزود: خبرنگاران باید به دنبال کشف حقیقت باشند و ویژگی حق‎طلبی و حق‎گویی خود را حفظ کنند.

مسئولیت حوزه جوانان تنها به عهده اداره‌کل ورزش و جوانان نیست

 

معاون فرهنگی و امور جوانان مدیرکل ورزش و جوانان گلستان در ادامه با بیان اینکه اداره جوانان و اداره ورزش از هم جدا نیستند، تصریح کرد: این دو‌ همانند دو برادر در کنار یکدیگر فعالیت می‎کنند اما انتظار داریم که خبرنگاران در حوزه جوانان به دلیل حساسیت و اهمیت بسیار بالا، این حوزه را با دقت و حساسیت بیشتری پیگیری کنند.

متقی متذکر شد: مسئولیت حوزه جوانان تنها به عهده اداره‌کل ورزش و جوانان نیست و تمام‌ دستگاه‎های اجرایی در این زمینه مسئولیت دارند.

وی افزود: تمام‌ دستگاه‎های اجرایی موظفند در بودجه خود، ردیفی را برای موضوع جوانان اختصاص دهند و اقدامات موثری را در این راستا در دستور کار داشته باشند.

 

حذف پنج سرفصل مالی جوانان در سال 1394

 

معاون فرهنگی و امور جوانان مدیرکل ورزش و جوانان گلستان تصریح کرد: وظیفه معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل، هماهنگی و مدیریت بین دستگاه‎های عضو ستاد جوانان استان است.

متقی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر مشکلات پیرامون معاونت جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان پس از ادغام اداره‌کل تربیت‌بدنی و سازمان امور جوانان گفت: مهم‌ترین دغدغه حال حاضر این معاونت دغدغه مالی است.

وی تاکید کرد: قبل از ادغام، سازمان ملی جوانان دارای اعتبارات استانی و ملی بود که پس از ادغام، اعتبارات استانی حذف شد و در سال 1390 نیز اعتبار وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان کمتر از 10 درصد قبل از زمان ادغام این دو مجموعه بوده است.

متقی ادامه داد: در سال 1394 نیز پنج سرفصل اعتباری حوزه جوانان حذف شد که در حال حاضر بسیاری از کارشناسان و مسئولان در رده‎های کشوری بر این اعتقادند که ادغام این دو مجموعه، اقدامی شتاب‌زده بوده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر وزیر ورزش و جوانان در صدد جداسازی دوباره این دو سازمان است و به هر منظور اعتبارات امروز معاونت جوانان، جواب‌گوی مسائل مربوط به این قشر بسیار مهم و ارزشمند، نیست.

 

فعالیت 85 تشکل فعال در گلستان

 

معاون فرهنگی و امور جوانان مدیرکل ورزش و جوانان گلستان همچنین در بخش دیگری اظهار کرد: در زمان ادغام این دو مجموعه 105 تشکل به ثبت رسیده در استان وجود داشت که امروز 85 تشکل آن به صورت فعال وجود دارد و از ابتدای مسئولیتم تا امروز 11 تشکل به این مجموعه اضافه شده است.

متقی در پایان، در خصوص عدم فعالیت این 20 تشکل بیان کرد: بسیاری از آنها به دلیل مشکلات مالی غیرفعال شد و برخی نیز به دلیل گذشتن از شرایط سنی قانونی (29 سال) و با توجه به عدم واگذاری تشکل به شخص جوان‌تر، از این جمع خارج شده‎اند.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل ورزش و جوانان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .