عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تخصص نداشتن دانش آموختگان، دغدغه برنامه ریزان اشتغال گلستان

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان با حضور در ایرنا اعلام کرد؛

تخصص نداشتن دانش آموختگان، دغدغه برنامه ریزان اشتغال گلستان

تخصص نداشتن دانش آموختگان، دغدغه برنامه ریزان اشتغال گلستان

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: یکی از نگرانی های برنامه ریزان اشتغال در این استان افزایش دانش آموختگان دانشگاهی با توجه به راحت بودن دریافت مدرک تحصیلی و نداشتن تخصص کافی از سوی آنان است.

مهندس امرالله عباسی با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان به مناسبت روز خبرنگار افزود: آمار بالای بیکاران دانش آموخته دانشگاهی و نبود فرصت های شغلی متناسب با تحصیلات این افراد یکی از معضلات پیش روی برنامه ریزان استان گلستان در بحث اشتغال است.

وی بیان کرد: اجرای طرح کارورزی یکی از تدابیر اندیشیده شده برای کاهش آمار بیکاری و آشنایی جوانان گلستانی با مهارت های لازم در مسیر ورود به اشتغال دایم و پایدار است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: سهمیه استان برای سال 95 معرفی یک هزار کارورز به مراکز فنی و صنعتی است که به هر یک از این افراد 4 میلیون ریال به عنوان دستمزد پرداخت می شود که نیمی از آن بر عهده وزارت کار و نیمی دیگر بر عهده واحد پذیرنده است.

عباسی ادامه داد: راه حل رفع مشکل بیکاری در استان گلستان ایجاد مشاغل نوین و گسترش آن در بخش های گوناگون است.

وی نداشتن مهارت را یکی از عوامل اصلی افزایش آمار بیکاری در جامعه دانست و گفت: براساس آمارهای موجود حدود 42 درصد از ثبت نام شده های مراکز کاریابی فاقد هر گونه مهارت در رشته های گوناگون هستند و به همین دلیل فرآیند بیکاری آنها طولانی تر می شود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گلستان همچنین با گرامیداشت 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار فقید خبرگزاری جمهوری اسلامی که روز خبرنگار نام گرفته است؛ این روز را به اهالی رسانه بویژه در این استان تبریک گفت.

گفتنی است 17 مرداد 1377 محمود صارمی خبرنگار فقید خبرگزاری جمهوری اسلامی همراه 8 نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست عوامل گروهک متحجر طالبان به شهادت رسیدند.

شورای فرهنگ عمومی کشور در نخستین سالگرد این رخداد، 17 مرداد را به پاس قدردانی از مقام شهید و قلم به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرد.

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه رسمی کشور با بیش از هشتاد سال سابقه حرفه ای در استان گلستان علاوه بر مرکز گرگان در شهرستان مرزی گنبدگاووس نیز نمایندگی تابعه دارد و در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و علمی 14 شهرستان استان را پوشش خبری می دهد.

مطابق آخرین داده های آماری استان مرزی گلستان حدود یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت دارد.

تخصص نداشتن دانش آموختگان، دغدغه برنامه ریزان اشتغال گلستان

 

تخصص نداشتن دانش آموختگان، دغدغه برنامه ریزان اشتغال گلستان

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 568
  • کد خبر : 23566