عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تصویب پیش نویس آیین نامه کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی در شورای عالی کار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد:

تصویب پیش نویس آیین نامه کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی در شورای عالی کار

تصویب پیش نویس آیین نامه کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی در شورای عالی کار

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: پیش‎نویس آیین‎نامه کارورزی برای دانش‌آموختگان دانشگاهی در شورای عالی کار به تصویب رسیده است.

مهندس امرالله عباسی عصر امروز در دومین جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان اظهار کرد: با پیشنهاد استانداری در قالب بسترسازی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اشتغال آی‌تی را در گلستان به عنوان استان پایلوت در کشور ساماندهی کردیم.

وی تصریح کرد: این طرح به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال گذشته ارسال شد و معاونت کارآفرینی و اشتغال این وزارتخانه ویرایش‎هایی را اعمال کرد و به شورای عالی اشتغال ارجاع داده شد و در نهایت به تصویب رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: پنج هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در راستای اشتغال آی‌تی در استان گلستان در دوره نخست ثبت‌نام کردند که از این تعداد بعد از راستی‌آزمایی و اخذ مدارک دانشگاهی 3 هزار و 500 نفر پایش شدند.

عباسی اضافه کرد: این تعداد به اداره‌کل فنی و حرفه‎ای استان گلستان در راستای آموزش ارجاع داده شدند و در مجموع 2 هزار و 210 نفر توانستند گواهی‌نامه مشاغل آی‌تی را کسب کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری‎ها در وزارتخانه باعث تدوین پیش‎نویس آیین‎نامه کارورزی برای دانش‌آموختگان دانشگاهی شد که در شورای عالی کار به تصویب رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: طرح اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی آموزشی است و براساس آن در حوادثی که در محیط کار کارورزان را تهدید می‎کند دارای بیمه مسئولیت مدنی هستند.

وی یادآور شد: حداقل دستمزد کارورزان مشاغل آی‌تی 600 هزار تومان بود و از آنجا که متوسط دستمزد بسیار کمتر است پیشنهاد شد که دستمزد 400 هزار تومان در نظر گرفته شود تا انگیزه جذب برای کارورزان در استان گلستان ایجاد شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه کشاورزی، فنی، حسابداری، کامپیوتر و عمران بیشترین رشته‎های مورد تقاضای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، گفت: مسئولان صنایع در این راستا باید بیشتر ورود پیدا کنند و قطعاً با برنامه‎ریزی صورت گرفته از توانمندی صنایع بیشتر استفاده خواهد شد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 1097
  • کد خبر : 9600