عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افزون بر هشت هزار شغل درگلستان ایجاد شد

مدیرکل تعاون،کارو رفاه اجتماعی استان:

افزون بر هشت هزار شغل درگلستان ایجاد شد

افزون بر هشت هزار شغل درگلستان ایجاد شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از ایجاد افزون بر هشت هزار شغل در بخش های مختلف استان طی نیمه نخست سال جاری خبر داد و گفت: این تعداد از مشاغل پایدار بوده و آمار آن راستی آزمایی شده است.

مهندس "امراله عباسی " روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این مشاغل پایدار توسط دستگاه های اجرایی و نیز بخش خصوصی درحوزه های مختلف کشاورزی، اقتصادی، خدماتی و صنعت ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: مبنای استناد این آمار سازمان تامین اجتماعی، موسسات کاریابی و سامانه رصد می باشد که مدارک و اسناد آن بررسی و راستی آزمایی شده است.

مهندس عباسی با بیان اینکه براساس سند توسعه اشتغال استان گلستان، ایجاد 15 هزار فرصت شغلی درسال 93 پیش بینی شده است، ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال این امر محقق شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین ابراز امیدواری کرد با تحقق مشاغل پیش بینی شده در سند توسعه اشتغال استان، نرخ بیکاری در گلستان که تا پایان نیمه نخست امسال 10،7 درصد بوده است، بازهم کاهش یابد.

وی در ادامه از همکاری بانک‎ های گلستان برای پرداخت تسهیلات به 48 طرح اشتغالزایی در استان خبر داد و تصریح کرد: این طرح ها با تسهیلاتی بالغ بر 700 میلیارد ریال و نیز ایجاد اشتغال تقریبی 700 نفر اجرا خواهد شد.

دبیر کارگروه اشتغال گلستان خاطرنشان کرد: از این طرح ها که همه مراحل بررسی فنی و کارشناسی آن در بانک های عامل انجام شده است، 19 طرح در بخش صنعت، 16 مورد در بخش میراث فرهنگی، 8 طرح در بخش کشاورزی و 5 مورد نیز در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشد.

 به گفته وی، در پرداخت تسهیلات به این طرح ها بانک های 'ملی، تجارت، صادرات، سپه، ملت، رفاه کارگران، کشاورزی، صنعت و معدن و بانک توسعه تعاون ' مشارکت دارند.

استان گلستان افزون بر یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 1207
  • کد خبر : 4392