عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اعزام و پذیرش هیاتهای تجاری دو ابزار مهم ماندگاری در بازارهای هدف صادراتی است

مهندس مرگدری :

اعزام و پذیرش هیاتهای تجاری دو ابزار مهم ماندگاری در بازارهای هدف صادراتی است

 

 معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری گلستان ضمن اشاره به رشد صادرات غیر نفتی استان ،اعزام و پذیرش هیاتهای تجاری را دو ابزار مهم ماندگاری در بازارهای هدف صادراتی برشمرد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان، جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی استان گلستان به ریاست مهندس مرگدری معاون برنامه ریزی استانداری ،مهندس قوانلو رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان و سایر اعضای کارگروه در محل سالن جلسات نمایشگاه بین المللی گرگان برگزار گردید .

 مهندس مرگدری در مورد اثرات مثبت اعزام و پذیرش هیات های بازرگانی گفت: تجار و بازرگان در قالب اعزام و پذیرش هیات های تجاری ضمن آشنایی با توانمندی ها و نیازمندی های بازارهای هدف، مذاکرات تجاری مفیدی با همتایان خارجی خود انجام داده و شناخت و آمادگی لازم برای افزایش صادرات محصولات خود را کسب می کنند.

 وی ضمن تاکید بر کیفی سازی اعزام و پذیرش هیات های تجاری و بازرگانی، افزود: توجه ویژه به اعزام و پذیرش هیات های تجاری، بازاریابی و سرمایه گذاری از اولویت های استان است و از مسئولین و متولیان این بخش می خواهیم به این دو ابزار مهم بازاریابی توجه ویژه داشته باشند و از این طریق ماندگاری خود در بازارهای هدف را تضمین کنند.

 مهندس قوانلو ضمن ارائه گزارش عملکرد یازده ماهه کارگروه صادرات غیر نفتی استان به اعضاء ، گفت : در 11 ماهه سالجاری، کل صادرات استان شامل صادرات از گمرکات استان و سایر نقاط کشور به عدد 335 میلیون دلار رسیده که رشد 43 درصدی را نشان می دهد .

 وی همچنین افزود: در این مدت صادرات غیر نفتی از گمرکات استان به عدد275 میلیون دلار رسیده که رشد 42 درصدی را نشان می دهد.

 مهندس قوانلو اظهار داشت : در زمینه درصد رشد صادرات غیر نفتی در بین 31 استان کشور ، استان گلستان جزو سومین یا چهارمین استان دارای رشد صادرات می باشد که این بیانگر تلاش تجار و بازرگانان و مسئولین و دست اندرکاران استان می باشد که امیدواریم با توجه به شرایط مطلوب این روند در سال بعد هم همچنان ادامه داشته باشد . وی در ادامه افزود: با افتتاح خط ریلی ظرفیت مواد و کالاهای صادراتی و وارداتی استان برای سال نخست تقریبا 5 برابر خواهد شد و با وجود امکان افزایش مراودات کالایی امیدواریم سال بعد رشد بیش از 40 درصدی را در صادرات استان شاهد باشیم .

 رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت گلستان مقصد عمده کالاهای صادراتی را کشورهای ترکمنستان ، عراق ، افغانستان ، قزاقستان ،روسیه و اقلام عمده صادراتی استان را سازه های فلزی ، رب ،لبنیات ، سیمان ، خوراک دام و طیور و مرغ و تخم مرغ اعلام کرد .

 مهندس قوانلو همچنین از کشف بازارهای جدید صادراتی خبر داد و افزود : برای نخستین بار ید از گلستان به کشور ایتالیا صادر شد و نزدیک به 4 میلیون دلار صادرات به کشور چین انجام شد .

 در پایان تقویم نمایشگاهی سال 94 استان توسط کفایی پور مدیر نمایشگاه بین المللی استان ارائه شد .

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 977
  • کد خبر : 6999