عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سه واحد تولیدی گلستان به عنوان نمونه کشوری تجلیل می شوند


سه واحد تولیدی گلستان به عنوان نمونه کشوری تجلیل می شوند

در آستانه روز ملی صنعت و معدن و با هدف ارائه برنامه های گرامیداشت روز صنعت و معدن و ارائه عملکرد 100 روزه ریاست سازمان در حوزه صنعت ، معدن و تجارت استان ، نشست خبری با حضور رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان و معاونین ایشان و دبیر ستاد بزرگداشت روز صنعت و معدن استان در روز پنجشنبه مورخ 93/4/5 در محل سالن جلسات سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان برگزار گردید که مهمترین مطالب ارائه شده در این نشست خبری را در زیر می خوانید :

ایجاد صنعت فولاد و پتروشیمی در گلستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: در سه ماه اول سال با توجه به اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها ، هدف کوتاه مدت ما این بود که نگذاریم وضعیت موجود واحدهای داخل استان بدتر شود و در این مدت هیچ گزارشی از تعطیلی و یا توقف واحد تولیدی در استان نداشتیم که این نشان از بهبود شرایط صنعت استان دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان حسینقلی قوانلو در نشست خبری روز صنعت و معدن که در محل سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان برگزار گردید ، با تاکید بر مطلب فوق افزود: از ابتدای تیرماه سال 92 تا پایان خردادماه سال جاری با صدور 75 فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی ، با سرمایه¬‌گذاری 2038 میلیارد ریال و اشتغال 1131 نفر در استان گلستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته در زمینه سرمایه گذاری 14.6 درصد و در بحث اشتغال نیز 7.4 درصد رشد داشته ایم.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت نیز تعداد 293 فقره جواز تاسیس با پیش بینی سرمایه‌گذاری 13 هزار و 36 میلیارد ریال و اشتغال 5950 نفر در سطح استان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: صدور این تعداد جواز تاسیس در سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان از رشد 114درصدی در بخش استقبال از سرمایه‌گذاری دارد.

قوانلو تاکید کرد: این آمار نشاندهنده رویکرد جدید سرمایه‎گذاران به سمت تولید و صنعت است که چشم‎انداز خوبی را برای صنعت استان متصور می‎سازد.

قوانلو در پایان اظهار کرد: طی یک سال گذشته از 75 درصد واحدهای جدید که پروانه بهره‌برداری گرفته‌اند تنها دو درصد از این واحدها در استان دچار مشکل شدند.

به گفته وی مشکل سرمایه در گردش و بدهی‌های معوق در گذشته از جمله دلایل رکود واحدهای تولیدی در سطح استان بوده که در این راستا از جمله فعالیت¬‌های انجام شده برای بهتر شدن اوضاع این واحدها بهبود وضعیت بانکها است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: از جمله مسائلی که به عدم توسعه استان منجر می‌شود عدم وجود صنایع بزرگ و مادر در استان است که در همین راستا به‌دنبال ایجاد صنایع بزرگ در این منطقه از جمله راه‌اندازی پتروشیمی استان و ایجاد صنعت فولاد با ظرفیت 5 میلیون تن، هستیم.

قوانلو گفت: ایجاد 5 میلیون تن ظرفیت فولاد در گلستان برابر با 20 سال فعالیت صنایع ایجاد شده در استان درآمد دارد و اگر بتوانیم ظرف چند سال آینده تنها صنعت فولاد را وارد استان کنیم خدمت بزرگی به صنعت گلستان انجام شده است.

وی اظهار کرد: در صورت ایجاد صنعت فولاد در استان قابلیت توسعه تا 5 میلیون تن فولاد در استان را داریم و امیدوار هستیم با کمک مسئولین ، بخش خصوصی و کمک کشور قزاقستان در تامین مواد اولیه ، راه اندازی این صنعت در استان محقق شود.

وی در ادامه در خصوص حل مشکلات پتروشیمی استان گفت: به دنبال حل مشکل پتروشیمی در استان هستیم و در حال حاضر طبق آخرین اطلاعات 90 درصد مشکل ارزی تسهیلات پتروشیمی استان از صندوق توسعه ملی حل شده است و موافقت کنسرسیوم بانک به صندوق توسعه ملی ارسال شده است.

وی افزود : پتروشیمی استان گلستان تنها پروژه استان گلستان در بین 90 پروژه ویژه اولویت دار وزارت صنعت و معدن و تجارت در سطح کشور است .

قوانلو در ادامه از تشکیل کمیته حمایت از تولید و صنعت در استان خبر داد و گفت: واحدهای صنعتی که گرفتار مشکلات در بخش تولید و تسهیلات معوقه هستند این کمیته تسهیلات آن ها را تمدید و در رفع مشکلات واحد های صنعتی تلاش می کند.

قوانلو در ادامه در خصوص رشد اقتصاد کشور طی سال گذشته و سه ماه اول سال گفت: به گفته وزیر صنعت و معدن و تجارت ما رشد منفی را پشت سر گذاشته ایم و امسال نیز رشد صنعتی کشور به یک و نیم تا سه درصد می رسد و جهت گیری شاخص های اقتصادی کشور نشان می دهد که در مسیر این رشد در حال حرکت هستیم.

رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت گلستان: سه واحد تولیدی گلستان به عنوان نمونه کشوری تجلیل می شوند .

 

رییس خانه صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان گفت: برای اولین بار سه واحد تولیدی برتر از استان گلستان در سطح کشوری و در هفته صنعت و معدن تجلیل می شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، رمضان بهرامی در نشست خبری به مناسبت هفته صنعت و معدن اظهار کرد: امسال در فراخوان هفته صنعت و معدن بسیاری از واحدهای تولیدی استان ثبت نام کردند و مراسم روز صنعت و معدن سال جاری در روز 18 تیر در محل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان گلستان برگزار می شود و از واحدهای تولیدی نمونه، موفق، صادرات گرا، واحدهای تلاش گر در عرصه تحقیق و توسعه و طرح های کلیدی توسعه ای استان تجلیل می شود.

دبیر ستاد بزرگداشت روز صنعت و معدن استان در ادامه افزود: واحدهای نمونه فنی و مهندسی ، واحدهایی که توانستند در سال گذشته و با وجود مشکلات واحدتولیدی خود را در عرصه تولید موفق نگه دارند و اساتید دانشگاه مرتبط با صنعت و حامیان صنعتی و کارکنان نمونه خانواده صنعت و معدن نیز از جمله تجلیل شوندگان روز صنعت و معدن امسال هستند.

بهرامی در ادامه دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه دراستان، دیدار با خانواده شهدای مرتبط با صنعت و دیدار با نمایندگان مجلس را از دیگر برنامه های هفته صنعت و معدن سالجاری اعلام کرد و گفت: همه این دیدارها بر این اساس است که بتوانیم بین بخش دولتی و خصوصی و مسئولان همدلی در جهت توسعه صنعت و معدن استان بوجود آوریم و گامی در جهت ایجادانگیزه برای واحدهای تولیدی برداریم .

بهرامی گفت: در همایش روز 18 تیر ماه همچنین از تمبر صنعت و معدن استان گلستان رونمایی خواهد شد تا به نوعی اشتیاق و انگیزه‎‎ای در صنعت استان گلستان برای فعالیت بیش از پیش صنعتگران ایجاد گردد .

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 1422
  • کد خبر : 992