عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سومین کارگروه سلامت شهرستان بندرگز برگزار شد


سومین کارگروه سلامت شهرستان بندرگز برگزار شد

سومین کارگروه سلامت شهرستان بندرگز برگزار شد

 سومین جلسه کارگروه سلامت شهرستان روز یکشنبه 8 مرداد 96 با حضورفرماندار ، بخشداران و مدیران دستگاههای اجرائی شهرستان در فرمانداری بندرگز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بندرگز ،علی اصغر میرزائی فرماندار بندرگز با اشاره به اهمیت بهداشت و درمان  به عنوان تامین کننده سلامت جامعه  اظهار داشت : با توجه به گستردگی حوزه بهداشت و درمان  جلسات مربوط به هماهنگی های این حوزه باید بطور مستمر و در صورت لزوم بیشتر از وضع کنونی توسط اعضای کارگروه برنامه ریزی و اجرا گردد. بویژه در فصل تابستان  که رفت آمد و جابجائی  مسافرین بیشتر بوده و  این برنامه هاباید بصورت ویژه طراحی و اجرائی گردد ، همچنین  در ستاد خدمات سفرنیز برخی موارد مشخص شده و در صورت اجرائی شدن امکان رفع  بخش اعظمی از  مشکلات مربوط به  رفت و آمد مسافرین فراهم می گردد.

فرماندار بندرگز خواستار بررسی و جمع بندی  وظایف ستاد خدمات سفر در حوزه بهداشت و سلامت شدند  و ابراز امید واری کردند در کارگروههای تخصصی موضوعات مربوط به خدمات سفر بصورت جدی از سوی دستگاههای مربوطه ، بویژه شهرداری ، گردشگری و آموزش و پرورش ، که در اجرای  برنامه های ستاد خدمات سفر وظایف و مسوولیتهای مهمی برعهده دارند پیگیری شود.

میرزائی به اهمیت و ضرورت ارزیابی فعالیتهای مربوط به کمیته های ستاد خدمات سفردر حوزه بهداشت و درمان  اشاره کرد و افزود : ارائه گزارش های مستمر بویژه در خصوص مسائل بهداشتی ، مستند سازی ، پایش تفرجگاهها و مراکز توزیع  مواد غذایی ، نقش مهمی در بازخورد اقدامات انجام شده به عنوان وظیفه دستگاهها و کسب  نتایج  مثبت خواهد داشت.

علی اصغر میرزائی اظهار داشت : برنامه ریزی و اقدامات اصولی در خصوص برخی  از بیماریهای مهمی که معمولا در سطح استان و شهرستان مطرح می باشند از قبیل دیابت ، فشار خون و بیماریهای صعب الاعلاج که جامعه با آن دست به گریبان می باشد باید انجام گردد ، تا بتوان حداقل  از گسترش و افزایش ابتلا به بیماریهائی که بطور کامل قابل درمان نمی باشند جلوگیری بعمل آید.

فرماندار بندرگز با اشاره به اینکه برابر گزارشات موجود تلفات ناشی از تصادفات در رتبه دوم مرگ و میر کشور قرار دارد  و به حدود 16000 نفر در سال می رسد ، افزود : علاوه بر عوامل  جاده ای و خودرو خطاهای انسانی و عدم استفاده از تجهیزات ایمنی و بالطبع عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی از مهمترین  شاخصهای مطرح در این حوزه می باشد که باید از طریق  فرهنگ سازی بویژه برای راکبان موتور سیکلت و ارائه آموزشهای لازم از میزان مرگ و میر در این بخش کاسته شود.

وی اعمال جرائم سنگین برای راکبین موتور سیکلت  فاقد گواهینامه رانندگی را خواستار شد و استفاده  راکبان موتور سیکلت از کلاه ایمنی را از جمله اقدامات  بازدارنده در جهت کاهش تلفات رانندگی دانست.

میرزائی با توجه به اهمیت شیر مادر در تغذیه مناسب فرزندان اظهار داشت :  باید از طریق آموزشهای مختلف ، اهمیت و ضرورت استفاده از شیر مادر به جامعه منتقل گردد.

سومین کارگروه سلامت شهرستان بندرگز برگزار شد

 


 

 

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 384
  • کد خبر : 36068