عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست مدیرکل فنی وحرفه ای با مدیرعامل شرکت دانش بنیان کشت بافت گیاهی هیرکان


نشست مدیرکل فنی وحرفه ای با مدیرعامل شرکت دانش بنیان کشت بافت گیاهی هیرکان

نشست مدیرکل فنی وحرفه ای با مدیرعامل شرکت دانش بنیان کشت بافت گیاهی هیرکان

 بمنظور گسترش تعاملات در بخش خصوصی در ارتباط با آموزش های مرتبط، مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای گلستان با مدیرعامل و کارشناسان شرکت دانش بنیان کشت بافت گیاهی هیرکان دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای گلستان، ابوالفضل تیرانداز مدیرکل به همراه رمضانی رئیس مرکز کردکوی و کریم زاده کارشناس امور صنایع اداره کل، در این نشست ابتدا با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل آموزش فنی وحرفه ای در سطح کشور و استان، گفت: اقدامات و آموزش های خوبی در 2 مرکز گرگان و کردکوی درخصوص گیاهان دارویی و کشت بافت انجام شده است و براین باور هستیم که در کنار هم قرار گرفتن بخش دولتی و خصوصی می تواند اثرگذاری مطلوب و موثرتری داشته باشد.

 وی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که این اداره کل به دنبال آن است، شناسایی استانداردهای شغل و شایستگی جدید است که می تواند در آینده بسیار کارگشا بوده و به کمک دولت در بکارگیری افراد در مشاغل بلاتصدی باشد.

 مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای گلستان در ادامه با اشاره به اینکه آموزش زنجیره قبل و بعد از تولید را تکمیل میکند، این اداره کل آمادگی کامل دارد تا در مباحث آموزشی با این شرکت همکاری لازم را نموده و در کنار یکدیگر فعالیت های خوبی انجام شود که نتیجه آن در اشتغال بهتر دیده می شود.

 حسینی مدیرعامل شرکت دانش بنیان کشت بافت گیاهی هیرکان نیز در ادامه این نشست گفت: آموزش فنی وحرفه ای تنها دستگاهی است که می تواند در ارتقاء سطح کیفی و کمی این مرکز تءثیرگذار باشد و با توجه نیاز منطقه، ظرفیت هایی موجود است که می توان با همکاری یکدیگر و برنامه ریزی مدون، شاهد ارتقاء سطح کیفی و تقویت استفاده از گیاهانف مرکبات و ... بود.

 وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: با داشتن برنامه ریزی و آموزش دیدن نیروهای متخصص و گام برداشتن در این عرصه می توان در اشتغالزایی، در دست گرفتن بازار و جلوگیری از واردات و همچنین تقویت تولید داخلی تأثیرگذار بود و امیدواریم بتوانیم موفق باشیم.

 شایان ذکر است کشت بافت گیاهی از جمله رشته هایی می باشد که در حوزه های فناوری راهبردی و دانش بنیان قرار دارد و از نمونه فعالیت های آن تولید گیاهان کمیاب و سخت تکثیر است که در حوزه کشاورزی و تولید گیاهان دارویی کاربرد دارد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .