عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست مدیرکل فنی وحرفه ای و مدیرعامل شرکت کشت و صنعت خاوردشت گلستان


نشست مدیرکل فنی وحرفه ای و مدیرعامل شرکت کشت و صنعت خاوردشت گلستان

نشست مدیرکل فنی وحرفه ای و مدیرعامل شرکت کشت و صنعت خاوردشت گلستان

 با هدف گسترش آموزش های مهارتی و همکاری با صنایع نشست مشترکی بین مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان و مدیرعامل شرکت کشت و صنعت خاوردشت گلستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان، در این جلسه که با حضور مدیریت کارخانه، رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای ارتقاء مهارت علی آبادکتول و دیگر کارشناسان دوطرف برگزار شد، تیرانداز مدیرکل با اشاره به همکاری های مشترک در گذشته به طرفین ابتدا به تشریح گستره آموزش های فنی و حرفه ای و زمینه های آموزشی آن و نیز جامعه هدف و مخاطبین مورد نظر آموزش های مهارتی پرداخت.

وی افزود: امروزه شاهد هستیم که فارغ التحصیلان دانشگاهی رغبت بالایی به سوی آموزش های مهارتی داشته اند و آمارها نشان داده است که بیش از 50% کارآموزان آموزش های فنی وحرفه ای از این افراد می باشند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای گلستان تصریح کرد: با توجه به پتانسیل آموزش فنی و حرفه ای، تاحد توان سعی خود را خواهیم کرد این شرکت را یاری و برنامه آموزشی مورد نظر اجرایی شود.

ابوالفضل تیرانداز در ادامه به طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره و تصریح کرد: در این طرح که با همکاری استانداری گلستان، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و این اداره کل پیگیری می شود، هدف این است که اگر دانش و مهارت به اندازه یکدیگر ارتقاء پیدا کند می تواند نتیجه خوبی به همراه داشته باشد و با توجه به ظرفیت خوب شرکت کشت و صنعت خاوردشت، میتوان در این بخش با همکاری طرفین گام موثری در اشتغال جوانان برداشت.

سلمانیان مدیرعامل شرکت کشت و صنعت خاوردشت گلستان نیز به فعالیت مستمر و موفق آموزش فنی و حرفه ای در حال حاضر اشاره کرد و گفت: یکی از مجموعه های موفق کشور خصوصا در شرایط اقتصاد مقاومتی، فنی وحرفه ای است.

وی افزود: این نتیجه کاملا مشهود بوده است که بعضا کارآموزان آموزش فنی وحرفه ای نشان داده اند که حتی از فارغ التحصیلان دانشگاهی بسیار تخصصی عمل کرده و در بازار و صنایع شاخص تر بوده اند.

سلمانیان در پایان خاطرنشان کرد با توجه به ظرفیت های آموزشی فنی وحرفه ای و رغبت این شرکت به برگزاری دوره های مختلف، با توجه به نیاز سنجی انجام شده شاهد برگزاری این دوره ها و همکاری های بیشتر خواهیم بود.

شایان ذکر است در حال حاضر 2 دوره آموزشی پنوماتیک و هیدرولیک از رشته های تخصصی صنایع، توسط مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان علی آباد کتول در حال اجراست.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .