عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» باید نمادی از عزاداری متمرکز را در گلستان ایجاد کنیم


باید نمادی از عزاداری متمرکز را در گلستان ایجاد کنیم

باید نمادی از عزاداری متمرکز را در گلستان ایجاد کنیم

 استاندار گلستان اظهار کرد: باید  تلاش کنیم نمادی از عزاداری متمرکز را در استان ایجاد کنیم که دارای پیام های مناسب و هویت بخش باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر حسن صادقلو در دیدار با شورای هیآت مذهبی و کانون مداحان استان ، با تاکید بر تمرکز و پرهیز از تفرقه در عزاداری های ماه محرم، گفت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از افکار عمومی در دست شما مداحان است لذا توجه داشته باشید که توجه به متن ها پر رنگ تر از مدح ها باشد.
وی افزود: با توجه به اینکه ما معتقدیم هدایت انسان در نظام هستی از مسیر امام حسین ( ع ) شکل می گیرد، ما نباید تنها به گسترش مکتب امام در ایران دلخوش کنیم و باید در اندیشه ارائه آن در دنیا باشیم چراکه امروز ایران به مدلی برای دیگر کشورهای جهان تبدیل شده است.
وی با اشاره به اینکه تربیت نیروهای آینده ساز کشور باید از مسیر مکتب اباعبدالله. .. شکل گیرد، تصریح کرد: توجه به متون قابل اعتبار مقتل که تا قرن هفتم نوشته شده می تواند به مداحان متعهد کمک کند و شما باید به شدت با راه و رسم های جدید و پدیده های نوظهور در مراسمات عزاداری مقابله کنید.
همچنین در این نشست صمیمانه مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان آماری از وضعیت هیئت های مذهبی و مداحان استان ارائه کرد و گفت:در حال حاضر 2080 هیات مذهبی در استان و 2700 مداح با سه ماموریت اصلی احیا، فرهنگ سازی و رصد اتفاقات مذهبی فعالیت می کنند.
حجت الاسلام ولی نژاد با تاکید بر اینکه هدف اصلی ما آرامش بخشی و رشد هیآت مذهبی است، تصریح کرد: طی 4 سال گذشته با برنامه ای مدون تلاش کرده ایم بخش قابل توجهی از خرافات مذهبی را از طریق مداحان و هیئت ها از جامعه بزداییم و در این راه 900 روحانی و مبلغ دینی نیز یار و مددکار ما بوده اند.
لازم به ذکر است در این مراسم حسینی رئیس شورای هیآت مذهبی و کبیر رئیس کانون مداحان استان به نمایندگی از دیگر حاضران پیشنهادات و در خواست های خود را ارائه کردند.
گفتی است در پایان این دیدار پناهی از مداحان برجسته استان که سال گذشته در همایش پیرغلامان کشور برگزیده شده بود اشعاری را در مدح امام سجاد ( ع ) قرائت کرد.

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .