عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » اتمام عملیات بهسازی فضای کالبدی مخازن موزه باستان شناسی گرگان


اتمام عملیات بهسازی فضای کالبدی مخازن موزه باستان شناسی گرگان

اتمام عملیات بهسازی فضای کالبدی مخازن موزه باستان شناسی گرگان

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان محمدمهدی برهانی با اعلام این خبر تشریح کرد: پس از اتمام فاز اول بهسازی و استانداردسازی مخازن شماره 1 و 2 موزه باستان شناسی گرگان ، در راستای استانداردسازی مخازن امن موزه های استان گلستان از محل اعتبارات سال 1394 ، عملیات بهسازی و استانداردسازی فضای کالبدی مخازن 3 و 4 با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال به اتمام رسید.
وی هدف از اجرای این طرح را حفظ آثار ارزشمند تاریخی دانست و افزود: با توجه به تنوع و تعداد گسترده آثار حاصل از کاوش های علمی باستان شناسی ، اشیاء توقیف شده توسط مراکز قضایی و اشیاء اهدایی و همچنین عدم امکان نمایش همه این آثار در بخش نمایشگاهی موزه ها ، ضرورت وجود چنین مکانی به منظور حفظ این آثار ارزشمند لازم می باشد.
محمدمهدی برهانی در پایان گفت: موزه باستان شناسی گرگان به عنوان اولین موزه در شمال کشور است که فعالیت خود را از سال 1367 آغاز و هم اکنون این موزه در مرحله ساماندهی و استاندارسازی بخش های مختلف از جمله مخزن می باشد.
موزه باستان شناسی گرگان در سال 1355 به عنوان موزه سنگ قبر افتتاح شد و در بهمن ماه سال 1367 با افزودن اشیاء باستانی به موزه باستان شناسی تغییر نام یافت. در این موزه تاریخ و تمدن مردم دشت گرگان از هزاران سال پیش تاکنون ، در معرض بازدید علاقمندان قرار گرفته است.

اتمام عملیات بهسازی فضای کالبدی مخازن موزه باستان شناسی گرگان


نام دستگاه ارسال کننده خبر : میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : mahboobeh
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : use4
  • بازدید : 8126
  • کد خبر : 24030