عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ضرورت تعامل بیشتر دستگاهها برای رفع مشکلات معلولان

در نشست ستاد مناسب سازی محیط و مبلمان شهری استان عنوان شد:

ضرورت تعامل بیشتر دستگاهها برای رفع مشکلات معلولان

ضرورت تعامل بیشتر دستگاهها برای رفع مشکلات معلولان

سی و یکمین جلسه ستاد مناسب سازی محیط و مبلمان شهری به ریاست سیدمهدی مهیائی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار شد.
 
در این جلسه معاون استاندار ضمن تقدیر از زحمات اعضای فعال و موثر در طول سال گذشته در جهت تحقق اهداف این کمیته در استان، بر ضرورت تعامل همه جانبه بین دستگاهی و پیگیری های مصوبات تاکید کرد.

وی نقش مدارس و دانشگاه ها را در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی اهمیت مبلمان شهری مهم دانست و از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی خواست نسبت به برگزاری حداقل یک همایش یا کنفرانس با موضوع مناسب سازی مبلمان شهری اقدام نمایند.

این مقام مسئول رشد و توسعه هر جامعه را متناسب با بکارگیری توانایی‌های موجود در آن جامعه دانسته و افزود: یکی از راه‌های تحقق این توسعه، تامین بستر کالبدی مناسب برای حضور فعال افراد و ایجاد فرصت های مساوی برای اقشار مختلف در جابجایی و دسترسی به ساختمان های عمومی و فضاهای شهری است.

وی ادامه داد: بر همین اساس معلولین و سالمندان حق دارند همانند سایرین از حقوق شهروندی بهره مند شوند و اهمیت این حق انسانی به حدی بوده است که کشورهای جهان به آن در کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت اشاره داشته اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با بیان اینکه در سال گذشته دستگاه ها مورد ارزیابی قرار گرفتند، ابراز کرد: دستگاه بر اساس چهار نماگر ورودی ساختمان، سرویس بهداشتی، آسانسور و سطح شیبدار مورد ارزیابی قرار گرفتند که متاسفانه به جز چند دستگاه بقیه رتبه خوبی را به دست نیاوردند.

مهیائی در ادامه به موضوع طرح اصلاح و تسریع در رفع مشکل عابربانکها از سوی شورای هماهنگی بانکهای استان اشاره کرد و خواستار پیگیری آن از سوی اداره بهزیستی شد و گفت: بازدید مشترک با حضور نمایندگان شهرداری، بهزیستی و نظام مهندسی در جهت بررسی و رفع مشکلات عبور و مرور در معابر و فضاهای عمومی بصورت مستمر صورت پذیرد.

ضمن آنکه شهرداریهای شهرستان مکلف شدند قبل از ارائه پایان کار، در راستای اجرای ماده 4 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، نسبت به الزام ضوابط مناسب سازی در ساختمان های با کاربری عمومی مانند بیمارستانها، درمانگاهها، آزمایشگاهها، داروخانه ها، مراکز تصویربرداری و فیزیوتراپی در مراحل صدور پروانه، کنترل نقشه و پایان کار اقدام نموده و با مهندسین متخلف برخورد قانونی مناسب صورت خواهد گرفت.

همچنین ادارات کل راهداری و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز نسبت به اعمال ضوابط مناسب سازی در واحدهای خدماتی و رفاهی تحت نظارت اعم از مراکز خدمات رفاهی جاده ای، هتلها، مسافرخانه ها، رستورانها و اقامتگاههای بوم گردی اقدام نمایند.
همچنین مقرر گردید گزارش بازدیدهای صورت گرفته از وضعیت بانک های سطح استان ارائه و طی مکاتبه ای ایرادات موجود به مدیران شعب ابلاغ گردد و تلاش در جهت انطباق وضعیت بانک ها با ضوابط و استاندارد های مناسب سازی صورت پذیرد.

خرید یک دستگاه ون مناسب سازی شده ویژه معلولان و درصورت نیاز اجاره خودروهای بیشتر از سوی شهرداری گرگان و بر اساس بند "د" تبصره ۵ قانون بودجه ۱۴۰۲ و در جهت اجرایی سازی ماده ۵ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، وظیفه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی به شهرداری ها واگذار و در این راستا منابع مالی لازم نیز در قالب انتشار اوراق مالی در اختیار شهرداری های کشور قرار گرفته که با هماهنگی وزارت کشور باید در این خصوص اقدام شود.

تکمیل ساخت مدرسه ویژه کودکان مبتلا به اوتیسم در گرگان و گنبد از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

ضرورت تعامل بیشتر دستگاهها برای رفع مشکلات معلولان

 

ضرورت تعامل بیشتر دستگاهها برای رفع مشکلات معلولان

 

ضرورت تعامل بیشتر دستگاهها برای رفع مشکلات معلولان

 

ضرورت تعامل بیشتر دستگاهها برای رفع مشکلات معلولان

 



ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .