عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هرگونه بهره برداری از دریای خزر باید تابع الزامات قانونی باشد

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری:

هرگونه بهره برداری از دریای خزر باید تابع الزامات قانونی باشد

هرگونه بهره برداری از دریای خزر باید تابع الزامات قانونی باشد

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان گفت: دریای خزر نعمتی خدادای و کانون تولید کار، ثروت و تعادل بخش زیست بوم منطقه است و هرگونه بهره برداری از آن باید تابع ضوابط علمی و الزامات قانونی باشد.

"حیدر علی احمدی" در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان، اظهار کرد: هرگونه آلایندگی ، برداشت بی رویه ازذخایر منابع آبزی ، بویژه ماهیان خاویاری و استخوانی و بهم زدن تعادل در اکوسیستم، باعث ضرباتی جبران ناپذیری خواهد شد و کفران نعمتهای الهی است.

وی تصریح کرد: ستادی در استانداری تحت عنوان ستاد ساماندهی صید و صیادی دریای خزر تشکیل شده و این ستاد موظف است زمینه استفاده صحیح از دریا را ساماندهی و از هرگونه رفتار خارج از مقررات و قوانین صید وصیادی ممانعت به عمل آورد .

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری افزود: منابع آبزی دریای خزر جزء برندهای استان و زمینه ساز توسعه صادرات بویژه صادرات خاویار به دنیا می باشد لذا حفظ ذخایر دریایی در حقیقت باعث استمرار و ارتقاء موقعیت فعلی صادرات خاویار می گردد .

احمدی ادامه داد: مردم منطقه بهترین حافظان و نگهبانان دریا محسوب می گردند و از هرگونه سودجویی و رویه های خلاف قانون عده ای قلیل تبری دارند و منافع دراز مدت منطقه را بر منافع کوتاه مدت ترجیح می دهند.

وی اظهار کرد: در صورتیکه تعادل بین پرورش و تکثیر و صید ماهیان خاویاری بهم بخورد در آن صورت ذخایر ماهیان دریا نیز بدون انتها نخواهد بود از این رو ستاد ساماندهی صیدوصیادی راههای دقیق اعمال مقررات و قانون در رابطه با صیادان غیرمجاز را پی خواهد گرفت .

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، صید غیرمجاز ماهیان خاویاری قاچاق محسوب می گردد و با اقدام صیادان غیر قانونی به عنوان عامل قاچاق برخورد می شود .


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .