عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تقدير معاون هماهنگي امور عمراني استاندار گلستان از پليس و هلال احمر


تقدير معاون هماهنگي امور عمراني استاندار گلستان از پليس و هلال احمر

تقدير معاون هماهنگي امور عمراني استاندار گلستان از پليس و هلال احمر

معاون عمرانی استاندار گلستان از تلاش شبانه‎‎روزی پلیس وهلال احمر برای ایجاد امنیت برای مسافران در استان گلستان تقدیر كرد و از كاهش تصادفات رانندگی و حوادث جرحی و فوتی در استان گلستان خبر داد.

 رضا مروتی در گفت‎و‎گو با خبرنگاران اظهار داشت: لازم است تقدیر و تشكر ویژه‎ای را از نیروی انتظامی و هلال‎احمر استان گلستان داشته باشم كه با افزایش كمپ‎ها و استفاده از تمام ظرفیت‎های انسانی و تجهیزات خود محیطی ایمن و امن را برای مردم ایجاد كرده‎اند.

وی اظهار داشت: امسال ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی با ۱۳ كمیته از دو ماه گذشته برنامه‎ریزی‎ها را آغاز و از یك ماه گذشته فعالیت جدی خودش را به صورت شبانه‎روزی آغاز كرد.

مروتی ادامه داد: به منظور جذب گردشگر و معرفی جاذبه‎های گردشگری در روستاهای استان یكی از كمیته‎هایی كه امسال به مجموعه فعالیت‎های نوروزی استان اضافه شد، تشكیل كمیته گردشگری روستایی در استان بود كه ۶۰ جشنواره روستایی را در سطح روستاهای استان به‌خصوص روستاهای جاده اصلی كه به مشهد منتهی می‎شود جهت معرفی روستا و آداب و سنن روستاهای استان گلستان پیش‎بینی و در حال اجراست.

وی بیان كرد: تلاش شد در مجموع ۲۵ درصد به ظرفیت گردشگری استان اضافه شود و محل خواب ایمن و استاندارد نیز فراهم شد تا در میزان ماندگاری مسافر در استان تاثیر داشته باشد.

معاون عمرانی استاندار گلستان همچنین خاطرنشان كرد: در بخش ایجاد ایمنی راه‎های استان و امداد و نجات ۷۰ كمپ نوروزی در حال خدمات‎رسانی به مردم و مسافران نوروزی است.

مروتی اضافه كرد: خوشبختانه با فعالیت بسیار خوب پلیس و تیم‎های نظارتی كاهش تصادفات رانندگی و حوادث جرحی و فوتی در استان گلستان را در نوروز امسال داشتیم و سعی شده با توجه به بضاعت جاده‎های استان، ایمنی را بالا ببریم تا حادثه‎ای را شاهد نباشیم.

وی همچنین با اشاره به بازدید روزهای گذشته وزیر كشور از كمپ‎های نوروزی استان گلستان گفت: وزیر كشور در این بازدید رضایت خود را از وضعیت فعالیت‎های نوروزی استان اعلام داشت.

مروتی در خصوص اسكان مسافران در وضعیت جوی مختلف در استان افزود: زمانی كه بارش برف و یا باران را شاهد باشیم به طور طبیعی برای اسكان مسافران در كمپ‎های با محیط باز یك سری مشكلاتی بوجود می‎آید اما خوشبختانه با پیش‎‎بینی‎های گذشته توانستیم مسافرانی كه اقامت‎های موقتی داشتند را به كمپ‎های دیگری راهنمایی كنیم كه مشكل خاصی در این حوزه بوجود نیامد.

وی اضافه كرد: در خصوص راه‎ها و جاده‎هایی كه در چند روز گذشته شاهد بارش برف بودیم، خوشبختانه با آمادگی و پیش‎بینی‎هایی كه انجام شده بود اكیپ‎های راهداری را به شرق استان اعزام كردیم و با توجه به اینكه اطلاع‎رسانی خوبی را اداره كل هواشناسی استان داشت توانستیم برنامه‎ریزی‎های مناسبی را در این حوزه داشته باشیم و خوشبختانه محورها در استان هیچ مشكلی نداشت اما به دلیل افزایش بارش برف در استان همجوار مسدودی از طرف استان همسایه وجود داشت.

معاون عمرانی استاندار گلستان تصریح كرد: ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی در حال حاضر به صورت شبانه‎روزی تا پایان ایام نوروز مشغول خدمات‌رسانی است و دبیرخانه ستاد نیز در محل اداره‎كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان مستقر است كه خوشبختانه شرایط و امكانات خوبی در این ستاد برای راهنمایی مسافران نوروزی و تكریم ارباب رجوع فراهم شده است.

مروتی در پایان ابراز داشت: پل ارتباطی مردم با ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی دو شماره تلفن ۲۲۴۴۳۵۰ و ۲۲۶۶۶۴۴ با پیش‎شماره ۰۱۷۱ و سامانه پیامك ۵۰۰۰۱۷۱۵۵ است كه مردم می‎توانند از طریق این سامانه پیامك و شماره‎های تلفن از خدمات ستاد استفاده كنند.


تأیید کننده خبر : احسان قریب
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1676
  • کد خبر : 115