عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری هشتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در مهرماه سال جاری در استان

معاون سیاسی امنیتی استاندار خبر داد

برگزاری هشتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در مهرماه سال جاری در استان

برگزاری هشتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در مهرماه سال جاری در استان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان از برگزاری هشتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در مهرماه سال جاری در گرگان خبر داد.

"علی اصغر طهماسبی" در جلسه ای که پیش از ظهر امروز به همین منظور در دفتر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین، امسال میزبان گروههای موسیقی و هنرمندان صنایع دستی 31 استان کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به حضور بیش از 50 مهمان خارجی از سفارتخانه های 25 کشور مختلف در این جشنواره خاطرنشان کرد: پیگیری های لازم در این خصوص صورت گرفته و از باب تأمین امنیت مهمانان خارجی شرایط ویژه ای را باید مد نظر قرار دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه استان گلستان بالغ رنگین کمانی از اقوام مختلف را در خود جای داده است گفت: گلستان به خودی خود یک ایران کوچک است و برگزاری جشنواره اقوام برای استان گلستان یک ظرفیت بزرگ در معرفی استان و جذب گردشگر به حساب می اید.

وی ادامه داد: با وجود پارامترهای قومیت و مذهب استان گلستان با کمترین مسائلی در حوزه های امنیتی روبرو است و تمامی اقوام و مذاهب برادرانه و با صمیمیت در کنار هم زندگی می کنند از اینرو استان گلستان به عنوان پایلوت اقوام کشور و نمونه ای مثال زدنی از وحدت اقوام شناخته می شود.

طهماسبی در ادامه به فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی و وجود نامهای بزرگی در تاریخ این مرز و بوم همانند کوروش کبیر که به گفته برخی از علما همان ذوالقرنین است، اشاره کرد .

وی در پایان خواستار پیگیری مستمر و همه جانبه دستگاههای عضو در کمیته های مرتبط با این جشنواره و برگزاری جلسات مستمر تا زمان برگزاری هشتمین دوره این جشنواره شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با استفاده از تجربیات استان در 7 دوره برگزاری این جشنواره امسال شاهد شکوفایی هر چه بیشتر آن با رفع همه کاستیها باشیم و این رویداد فرهنگی را بهترین شکل ممکن و در خور نام استان گلستان برگزار نماییم.

 

 


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .