عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کمبود آب شرب در نواحی مرزی استان در حال تبدیل شدن به بحران است

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری:

کمبود آب شرب در نواحی مرزی استان در حال تبدیل شدن به بحران است

کمبود آب شرب در نواحی مرزی استان در حال تبدیل شدن به بحران است

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان گفت: مشکل کمبود آب شرب تبدیل به یک معضل جهانی شده و کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست.

"علی اکبر آقایی" در جلسه حل مشکل تأمین آب شرب مناطق مرزی استان اظهار داشت: استان گلستان جزء استانهایی است که به شدت با مشکل کمبود آب شرب مواجه است و این کمبود آب در مناطق مرزی استان به دلیل نبود بسیاری از زیرساختها و کمبود امکانات، نمود بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال ، سال مدیریت جهادی است خاطرنشان کرد: مدیریت جهادی به این معنی است که بتوانیم با دست خالی امور را مدیریت کنیم همانند کاری که شهید همت ، باکری و چمران در دفاع مقدس انجام دادند و جنگ را با دست خالی مدیریت کردند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان خطاب به مدیران حاضر در جلسه گفت: ما در نواحی مرزی با فقدان و کمبود منابع مواجه ایم و بدلیلی که این مناطق برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است باید حل مشکلات مرزنشینان را در اولویت کارهای خود قرار دهیم.

آقایی اصلاح ساختار شبکه آبرسانی را از جمله راههای کوتاه مدت در حل مشکلات مربوط به کمبود آب شرب بیان کرد و افزود: در حدود 95 درصد از منابع آب شرب استان از سفره های زیرزمینی تأمین می شود که با توجه به وجود بیش از 10 هزار حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق در سطح استان و بهره برداری کشاورزی از این چاهها، اصلاح الگوی کشت و نظارت جدی اداره کل جهاد کشاورزی در این حوزه می تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی با تأکید بر استقرار اداره اب منطقه ای در شهرستان مراوه تپه اظهار داشت: سه سال از شهرستان شدن مراوه تپه می گذرد و با توجه به مشکلات آب که در روستاهای این شهرستان مرزی وجود دارد، استقرار اداره آب منطقه ای در این شهرستان باید در اولویتهای کاری مدیران آب منطقه ای استان قرار داشته باشد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری در پایان خاطرنشان کرد: فرمانداران در حوزه های شهری و روستایی با مشخص کردن نقاط زرد و قرمز خود در حوزه آب و تهیه گزارش جامعی از وضعیت فعلی آب در حوزه های مصرفی، کشاورزی و ... و پیش بینی وضعیت، در سالهای آینده، این گزارشها را به استانداری ارسال نمایند تا ضمن ایجاد آمادگی و پیش گیری از بحرانهای احتمالی در بحث دریافت بودجه از تهران بتوانیم با ارائه مستندات و ارائه گزارش های موجود، بودجه لازم را برای سالهای بعد اخذ نماییم.

کمبود آب شرب در نواحی مرزی استان در حال تبدیل شدن به بحران است


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .