عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ضرورت تدوین طرح جامع حفاظت از پارک جنگلی گلستان

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری مطرح کرد:

ضرورت تدوین طرح جامع حفاظت از پارک جنگلی گلستان

ضرورت تدوین طرح جامع حفاظت از پارک جنگلی گلستان

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان با بیان اینکه پارک جنگلی گلستان نماد استان در بحث محیط زیست  است گفت: برای حفاظت و حراست از این سرمایه ارزشمند ، ضرورت تدوین یک طرح جامع برای حفاظت از این پارک جنگلی احساس می شود.

دکتر"علی اکبر آقایی" در جلسه کارگروه تخصصی امنیتی و انتظامی استان که با موضوع بررسی ابعاد آتش سوزی پارک جنگلی گلستان برگزار شد اظهار داشت: ما به دنبال ریشه یابی علت آتش سوزی در جنگل گلستان هستیم ، زیرا به اعتقاد ما حریق و آتش سوزی در جنگل گلستان بیش از حد معمول رخ داده و غیر متعارف است.

وی ادامه داد: برای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی همه باید پای کار باشند، از مردم گرفته تا مسئولین تا قدر این سرمایه ارزشمند استان را با حفاظت و حراست از آن بدانیم.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری با بیان اینکه پارک جنگلی گلستان می تواند یک پتانسیل و ظرفیت بالا در جذب گردشگر به استان ایجاد کند، افزود: این پارک یک سرمایه بزرگ ملی است و نظیر آنرا در کمتر نقاط جهان با این اکو سیستم و تعداد بالای گونه های  جانوری شاهد هستیم.

وی در ادامه به بیان راهکارهای پیشگیری از بوجود آمدن حریق در پارک ملی گلستان پرداخت و تصریح کرد: در ایامی که آتش سوزی بیشتر به وقوع می پیوندد، بویژه در فصول تابستان و پاییز باید با استفاده از ظرفیت عظیم بسیج مردمی و گروههای دانش آموزی ، نظارت میدانی خود را افزایش دهیم.

دکتر آقایی پایش تصویری و الکترونیکی کردن این فرایند را در دراز مدت، از دیگر اقدامات مهم در حوزه حفاظت از پارک ملی گلستان عنوان کرد.

وی در پایان با تأکید بر ایجاد کارگروه تخصصی حفاظت از محیط زیست استان، اموزش قرق بانان، برگزاری مانور اطفای حریق در فصول مختلف سال، استفاده از ظرفیت بسیج مردمی، گروههای دانش آموزی، تشکلهای مردم نهاد و اطلاع رسانی به مسافرین از طریق پخش بروشور و نصب بنرهای آموزشی در طول مسیر جاده جنگل گلستان، را به عنوان اقدامات پیشگیرانه ای که می تواند در این حوزه اثرگذار باشد، برشمرد.

 


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .