عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تغییر اقلیم مدیریت خاص خود را می‌طلبد

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

تغییر اقلیم مدیریت خاص خود را می‌طلبد

تغییر اقلیم مدیریت خاص خود را می‌طلبد

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به تغییر اقلیم جوی در استان گفت: این تغییر اقلیم ایجاب می‎کند تا ما نیز متناسب با آن رفتار منطبقی را در پیش بگیریم تا بتوانیم اوضاع را به درستی مدیریت کنیم.

"صادق علی‌ مقدم" امروز در گفت‎وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت بحران در گرگان افزود: برخی از تغییر رفتارهای اقلیمی استان را می‌توان در کاهش بارندگی، باراش‌های نقطه‌ای، افزایش غیرمتعارف دما در بهار و زمستان مشاهده کرد.

وی ادامه داد: از دیگر پدیده‌های غیرمتعارف استان می‌توان به ریزگردها اشاره کرد که از سال گذشته در مناطق شمالی و جنوبی استان عرض اندام کرد و نشان داد وفوع آن بسیار جدی است.

مقدم یادآورشد: هر کدام از این پدیده‌های طبیعی و بعضا نوظهور به لحاظ تجربی، به نوبه خود رفتار خاص مدیریتی می‌طلبد چرا که از نظر ماهیتی این پدیده‌ها با هم متفاوت هستند.

وی با اشاره به بارندگی مناسب استان نسبت به سال گذشته افزود: با توجه به این بارش‎های مناسب در پائیز امسال، به نسبت سال‎های گذشته، حریق چندان بزرگ و دامنه‎داری در گلستان روی نداده است.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در مقاطعی نیز بارش باران موجب شد، آتشی که در برخی مناطق جنگلی آغاز شده بود مهار و از بروز فاجعه زیست‎محیطی در منابع طبیعی استان جلوگیری شود.

مقدم یادآور شد: با توجه به گرمای پیش‎رو از دستگاه‎های متولی خواسته‎ایم تا در این بازه زمانی از توان خود برای امر پیش‌گیری بهره گیرند.

وی ادامه داد: وزش باد در ارتفاعات به شرایط نامناسب پیش‎رو در عرصه‎های جنگلی دامن خواهد زد و همین موضوع ایجاب می‎کند، دستگاه‎های متولی پایش را در دستور کار خود قرار دهند.   

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان برای مواجهه با حوادث احتمالی متذکر شد: در اخطاریه و اطلاعیه‌های ارسالی بر آمادگی تمامی دستگاه‌های عملیاتی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌های سطح استان برای آمادگی لازم و مواجهه با حوادث احتمالی تأکید شده است.

مقدم تصریح کرد: هماهنگی و تعامل مناسبی بین دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان جریان دارد و انتظار می‌رود با وجود این تعامل، مشکلی در این شرایط حادث نشود. ‌


ارسال کننده خبر : اداره کل مدیریت بحران
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : havades
  • بازدید : 2781
  • کد خبر : 16521