عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » با رعایت اصول پدافند غیرعامل امکان حمله نظامی را از دشمن خواهیم گرفت

مدیرکل پدافند غیرعامل استان در نشست خبری:

با رعایت اصول پدافند غیرعامل امکان حمله نظامی را از دشمن خواهیم گرفت

با رعایت اصول پدافند غیرعامل امکان حمله نظامی را از دشمن خواهیم گرفت

مدیر کل پدافند غیرعامل استان گفت: با رعایت اصول پدافند غیرعامل بویژه در ایجاد زیرساختها و مراکز حساس، امکام حمله نظامی را از دشمن خواهیم گرفت.

"قاسم غریب آبادی" در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته پدافند غیرعامل استان برگزار شد اظهار داشت: پدافند غیرعامل به کلیه اقدامات و امکاناتی گفته می شود که بدون نیاز به تسلیحات نظامی، در مقابل حملات احتمالی دشمن، بازدارندگی و جلوگیری بعمل خواهد آورد و به عبارت ساده تر پدافند غیرعامل به معنی دفاع بدون سلاح است.

وی ادامه داد: رعایت اصول پدافند غیرعامل منوط به نقطه خاصی از کشور نیست و باید در سرتاسر ایران اسلامی اجرا و رعایت شود.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان بیان کرد: امروز با درایت مقام معظم رهبری و در نتیجه پیگیریهای دولت محترم تدبیر و امید، پدافند غیر عامل دارای جایگاه ویژه ای در کشور است و از تاریخ سوم لغایت نهم آبانماه ماه هفته ای به این عنوان نامگذاری شده است.

وی افزود: به همین منظور هفته پدافند غیرعامل در سال 93 با عنوان "پدافند غیرعامل، مصونیت بخشی با عزم ملی و مدیریت جهادی" نام گذاری شده که برنامه های متنوعی بر همین اساس در استان تدارک دیده ایم.

غریب ابادی برگزاری نشست خبری مدیرکل پدافند غیرعامل استان، ترویج و نهادینه کردن اصول پدافند غیرعامل در اقشار مختلف مردم، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح و سایر دستگاههای مرتبط در فرماندهی ناجای استان، دیدار با نماینده محترم ولی فقیه دراستان گلستان، برگزاری همایش رابطین پدافند غیرعامل در دستگاه های اجرایی و بازدید از پروژه های پدافند غیرعامل را ازجمله برنامه های شاخص پیش بینی شده دراین هفته برشمرد.

وی با اشاره به نقش مهم مردم در بحث پدافند غیرعامل گفت: مردم همواره با حضور در صحنه های مختلف، ترس و وحشت را در دل دشمنان انقلاب ایجاد می کنند و مهمترین عامل بازدارندگی دشمن در مقابل هرگونه تجاوز به مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان در ادامه با تاکید بر نظارت بیشتر سازمان نظام مهندسی استان بر روند ساخت و سازها بویژه درمجتمع های مسکونی، تجاری و ... اضافه کرد: براساس مصوبه شورای برنامه ریزی استان از این پس تمامی پروژه های کوچک و بزرگ که از سوی دستگاه های اجرایی انجام خواهد شد، بایستی مجوز پدافند غیرعامل استان را اخذ نمایند.

وی ایجاد جان پناه درمجموعه سایت اداری استان گلستان را از ملزومات مصون سازی در برابر تهدیدات دشمن دانست و افزود: پیشنهاد احداث جان پناه به مسؤولان استان و نیز سازمان پدافند غیرعامل کشور داده شده و منتظر تخصیص اعتبار لازم دراین زمینه می باشیم.

غریب آبادی با بیان اینکه 14 کارگروه تخصصی زیر مجموعه شورای پدافند غیرعامل استان وجود دارد، تصریح کرد: امروز بحث تهدیدات دشمن تنها به حمله نظامی خلاصه نمی شود و دشمنان نظام به این نتیجه رسیده اند که با حمله نظامی نمی توانند کشور را زمینگیر کنند.

وی اضافه کرد: از اینرو آنها در حوزه های دیگر از جمله حوزه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سایبری، زیستی و ... به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، که همین امر نشاندهنده اهمیت موضوع است و نیاز به اهتمام و هوشیاری مسئولان و مردم به این تهدیدات دارد.

مدیر کل پدافند غیرعامل گلستان هم چنین به سختی کار در حوزه فرهنگی در این استان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تنوع اقوام با فرهنگ های مختلف درگلستان نیازمند کار و تلاش مضاعف است که همه مسوولان باید به آن اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در استان گلستان با توجه به تنوع اقوام و مذاهب تلاش های مسئولان تراز اول استان درجهت تحکیم وحدت بین اقوام و مذاهب انجام می شود، ضمن اینکه در این خصوص دیدارهای هفتگی معاون سیاسی، امنیتی استاندار و مدیران کل این حوزه در یکی از شهرستانهای استان با ائمه جمعه و جماعات، خانواده معظم شهدا، نمایندگان اقوام و حوزه های علمیه شیعه و اهل سنت استان، انجام می شود.

غریب ابادی در پایان نقش رسانه ها را در مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن مهم خواند و بیان داشت: دشمن 80 درصد توان خود را از طریق جنگ نرم و با ابزارهای مختلفی از جمله ماهواره ها و شبکه های اجتماعی انجام می‎دهد، لذا برای اینکه خلاءهای جامعه بویژه در میان نسل جوان جبران شود، باید از طریق رسانه‎ ملی برنامه‎های متنوع، غنی و جوان‎پسند ارائه شود تا اقبال عمومی از گرایش به ماهواره سلب و به سمت شبکه‎های داخلی روی آورد.

با رعایت اصول پدافند غیرعامل امکان حمله نظامی را از دشمن خواهیم گرفت

 

با رعایت اصول پدافند غیرعامل امکان حمله نظامی را از دشمن خواهیم گرفت

 

با رعایت اصول پدافند غیرعامل امکان حمله نظامی را از دشمن خواهیم گرفت


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .