عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با بانوان تعاون روستایی استان

به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته گرامیداشت مقام زن و روز مادر برگزار شد :

نشست مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با بانوان تعاون روستایی استان

نشست مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با بانوان تعاون روستایی استان

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در نشست با بانوان اداره کل تعاون روستایی ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و اشاره به ویژگی های آن حضرت گفت : نبی اکرم (ص) بارها از شخصیت حضرت زهرا(س) به گونه ای یاد کرده که گویی حضرت زهرا (س) عصاره و چکیده وجود مبارک ایشان است . آنجا که می فرمایند : " فاطمه بضعه منی فاطمه پاره تن من است"

کلثوم غفاری توران در این نشست که به مناسبت میلاد با سعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شده بود با اشاره به تساوی ارزش وجودی زن و مرد افزود : خداوند وقتی می فرماید : " انی جاعل خلیفه فی الارض " نمی فرماید مرد را خلیفه خود قراردادم. زن و مرد تفاوتی در این زمینه ندارند .

وی با تاکید بر وظیفه همگانی امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد : امر به معروف شامل تمام مسائل زندگی می شود مانند توصیه به کسب معاش حلال تشویق به رسیدن به تعالی و کمال تمام جنبه های زندگی اعم از فرهنگی ،اجتماعی و اقتصادی و غیره ...

غفاری بیان کرد : حضرت فاطمه (س) نه فقط الگوی زنها و نه فقط مسلمانان بلکه الگوی همه عالمیان است. حضرت فاطمه (س) هم در خانواده نقش آفرینی می کردو هم بر اساس اقتضای زمانه در جامعه با خواندن خطبه در مسجد و حتی علوم دینی تدریس می کرد.

وی افزود: امروز اقتضای زمانه تغییر کرده است و هیچ کس مخالف ایفای نقش زنان در جامعه نیست . اگر چه مهمترین وظیفه زن نقشی است که در خانواده ایفا می کند اما به این معنا نیست که از حضور در اجتماع محروم باشد

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان خاطر نشان کرد : زنان به حق و حقوق خود نمی توانند دست پیدا کنند مگر اینکه دیدگاه آقایان نسبت به زنان و حقوق آنها تغییر کند .

وی ادامه داد : برای توسعه باید از روز مرگی و تعامل بین بخشی گذشت، توسعه یک کار جهادی است هر کم کاری و کوتاهی در این دوره خیانت به نسل بعدی است که فرزندان ما هستندتغییر و تحول، رشد و توسعه از درون فرد شروع می شود همه پتانسیلها و ظرفیت های فرد باید به کار گرفته شود تا عوامل محیطی هم به کمک بیاید .

غفاری اضافه کرد : توسعه بسیاری از کشور ها از مجرای تعاونی هاست به ویژه تعاونی های روستایی ، عامل رشدو توسعه روستاها صندوق های خردو تعاونی ها هستند که باید مورد حمایت قرار گیرند و با توجه به توصیه اسلام به" تعاونوا علی البر و التقوی " باید حمایت ویژه ای از تعاونی ها نمود تا جامعه ای توسعه یافته و عاری از آسیب داشته باشیم بدون توسعه معیشتی نمی توان آسیب را برچید

وی یاد آور شد : لازم است در تکریم زن بیشتر تلاش کنیم . گاهی زنان به دلیل حیا و عفت از بیان مشکلات خود داری می کنند، ولی نگران خانواده و فرزندانشان هستند بنابراین در تکریم ارباب رجوع زنان را بیشتر تکریم نمایید و به مشکلاتشان بیشتر رسیدگی کنید.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در خاتمه گفت : بانوان بدانند ارجحیت اول خانواده است. عشق، خوشرویی و ابراز محبت به خانواده ی خود و همسر مهمترین وظیفه ماست درتحکیم بنیان خانواده هم اولین و آخرین و مهمترین نقش را بانوان ایفا می کنند.


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 474
  • کد خبر : 43304