عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برخورداری از حقوق برابر برای کودکان مستلزم حمایت همه جانبه ارگانها و دستگاههای اجرایی است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان :

برخورداری از حقوق برابر برای کودکان مستلزم حمایت همه جانبه ارگانها و دستگاههای اجرایی است

 

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان دراولین کمیته حمایتی وهماهنگی مرجع استانی کنوانسیون حقوق کودک با اشاره به اهداف برنامه جامع حقوق کودک و نوجوان و وظایف کمیته های چهارگانه ،بر توجه دستگاههای اجرایی به حوزه کودک تاکید کرد.

کلثوم غفاری توران خاطر نشان کرد : کودکان به عنوان یک انسان باید دارای حقوق برابر با دیگران باشند و برخورداری از حقوق برابر برای کودکان مستلزم حمایت همه جانبه همه ارگانها و دستگاههای اجرایی است.

وی با اشاره به دستورات انسان ساز اسلام در خصوص حقوق کودک ادامه داد: ما نه تنها به لحاظ تعهداتی که در مجامع بین المللی نسبت به رعایتحقوق کودک داریم بلکه به لحاظ دستورات اکید اسلام و معصومین (ع)ملزم به رعایت و پیگیری حقوق کودکان هستیم.

غفاری ضمن بیان مشکلات فرهنگی ناشی از تنوع اقوام و مهاجرت های زیاد به استان گفت : مهاجرت اقوام مختلف اگرچه استان گلستان را به رنگین کمان اقوام تبدیل کرده است، ولی اگر برنامه ریزی و نظارت جدی بر عملکرد دستگاههای اجرایی متولی حقوق کودک نداشته باشیم، مهاجرت اقوام و تشکیل نقاط حاشیه ای و بافت های ناکارآمد شهری و روستایی باعث رشد آسیبهایی می شود که بیشتر از همه کودکان را تهدید می نماید.

شایان ذکر است : اولین کمیته حمایتی وهماهنگی مرجع استانی کنوانسیون حقوق کودک در بهزیستی استان در سال 97با حضور اعضاء کمیته برگزار شد.

 


 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 393
  • کد خبر : 49200