عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تصویب 1500 پرونده کشاورزی خسارت‎دیده از سیل برای دریافت غرامت/ 119 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان سیل‎زده گلستان

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری گلستان خبر داد

تصویب 1500 پرونده کشاورزی خسارت‎دیده از سیل برای دریافت غرامت/ 119 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان سیل‎زده گلستان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان گفت: یک‎هزار و 500 پرونده کشاورزان خسارت‎دیده از سیل در مرحله دوم کارگروه استانی از کمک بلاعوض سیل فروردین 97 بهره‎مند می‎شوند.
مهندس محمد حمیدی اظهار کرد: این میزان پرونده برای 5 هزار و 229 هکتار اراضی خسارت‎دیده از سیل است که جمعا 239 میلیارد و 359 میلیون ریال دچار خسارت شدند و در راستای مصوبه هیات محترم دولت در حمایت از واحدهای خسارت‎دیده از سیل و جبران بخشی از آسیب‎های وارد شده، این کارگروه مبلغ 119 میلیارد و 354 میلیون ریال کمک بلاعوض به این تعداد پرونده مصوب کرده است.
وی تصریح کرد: بیشترین پرونده‎های تشکیل شده «مرحله دوم کارگروه استانی پرداخت کمک بلاعوض سیل فروردین 98» مربوط به شهرستان‎های گمیشان با 594 پرونده، کردکوی با 355 پرونده و گنبدکاووس با 135 پرونده بوده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان افزود: از نظر مساحت اراضی کشاورزی نیز شهرستان‎های گمیشان با 2 هزار و 975 هکتار، کردکوی با 813 هکتار و بندرترکمن نیز با 525 هکتار بیشترین حجم این پرونده‎های خسارت‎دیده را تشکیل می‎دهند.
وی یادآور شد: از نظر میزان پرداختی نیز شهرستان‎های گمیشان با 85 میلیارد و 48 میلیون ریال، گنبدکاووس با 14 میلیارد و 156 میلیون ریال بیشترین میزان ریالی دریافتی کمک‎های بلاعوض از مجموع پرونده‎های مصوب شده مرحله دوم کارگروه استانی را به خود اختصاص دادند.
گفتنی است از یک‎هزار و 500 پرونده مصوب شده هشت مورد مربوط به آبزی‎پروری، 15 مورد دام و 11 مورد مرغ‎گوشتی است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان با اشاره به آمار و اطلاعات مرحله پرداخت کمک‎های بلاعوض به خسارت‎دیدگان بخش کشاورزی سیل 98 گفت: پیش از این مبلغ 20 میلیارد و 500 میلیون ریال به حساب کشاورزانی که اراضی کشاورزی آنها از سیل اخیر خسارت‌دیدند، واریز شد.
حمیدی اظهار کرد: این میزان غرامت مربوط به 334 پرونده کشاورزان شهرستان‌های آق‌قلا، گمیشان و گنبدکاووس بوده که 100 درصد محصول کشاورزی‌شان دچار خسارت شد.
وی با اشاره به اینکه بیشترین پرونده مربوط به شهرستان گمیشان است، تصریح کرد: 261 پرونده مربوط به اراضی کشاورزی گمیشان، 51 پرونده مربوط به کشاورزان گنبدی و 22 پرونده مربوط به کشاورزان شهرستان آق‌قلا است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان گفت: در مرحله اول طبق مصوبه کارگروه پرداخت غرامت سیل به بخش کشاورزان، پرونده‌های کشاورزان سه شهرستان استان (گمیشان، آق‌قلا و گنبدکاووس) که بیشترین خسارت را دیدند تصویب و غرامت به حساب خسارت‌دیدگان واریز شد.
حمیدی با تاکید بر اینکه تمام تلاش مدیران استانی و اعضای این کارگروه بر این است که وعده‌های دولت در حمایت از سیل‌زدگان محقق شود، خاطرنشان کرد: کشاورزان گلستانی اطمینان داشته باشند که اعتبارات اختصاص‎یافته دولت برای پرداخت غرامت با سرعت و نهایت دقت به حساب آنها واریز خواهد شد.

ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : rajaee
  • بازدید : 710
  • کد خبر : 61388