عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نهاد زنان ملل متحد امسال را توانمند سازی زنان, توانمندسازی بشریت نامگذاری کرده است

مدیرکل امورزنان وخانواده استانداری گلستان:

نهاد زنان ملل متحد امسال را توانمند سازی زنان, توانمندسازی بشریت نامگذاری کرده است

نهاد زنان ملل متحد امسال را توانمند سازی زنان, توانمندسازی بشریت نامگذاری کرده است

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری گلستان به نشست پارلمانی کنفرانس پکن + 20 با حضور نمایندگان مجالس قانونگذاری کشورها در ١١مارس اشاره کرد و گفت : نهاد زنان ملل متحد امسال را توانمند سازی زنان, توانمندسازی بشریت نامگذاری کرده است.

فائزه عبداللهی در نشست منطقه ای مشاورین و کارشناسان اموربانوان درشهرستان کلاله افزود: عنوان نشستهای پارلمانی کنفرانس پکن + 20,برابری جنسیتی، اولویتهای پکن +٢٠ و فراتر از آن اعلام شده است.

وی اضافه کرد: دراین کنفرانس با مشارکت دفتر نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در پنلی به معرفی دستاوردهای زنان إیرانی بیست سال پس از پکن پرداخته خواهد شد.

عبداللهی یادآور شد : اینک ده ها سال از تلاش های گسترده و سازما¬ن ¬یافته زنان در سراسر جهان برای دفاع از حقوق و کرامت انسانی¬شان می¬ گذرد، ولی همچنان تبعیض و بی ¬عدالتی و تعرض¬های گوناگون به حقوق انسانی آنان، در همه کشورهای جهان رواج دارد.

وی افزود : امروزه دولت¬ها دریافته ¬اند که رشد و پیشرفت کشورها بدون به حساب آوردن و در نظرگرفتن تامین حقوق انسانی زنان و بهره¬ مندی از توانایی¬های آنان تحقق نخواهد یافت.

وی بیان داشت : تجربه¬های بسیار این ضرورت را بارها گوشزد کرده است. هدف¬گذاری برای اعتلای قدرت و اقثدار ملی کشورها با انکار توانمندی¬های زنان، راه به جایی نبرده است. این واقعیت در عرصه¬ های سیاسی- اقتصادی- اجتماعی- فرهنگی به خوبی خود را آشکار کرده است.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری گلستان یاد آور شد : در کشور ما نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زنان در شرایطی جدید تلاش برای دفاع از حقوق انسانی خود را دنبال کرده¬ اند. آنان با نقش ¬آفرینی در فرازهای تاریخی و لحظات سرنوشت ¬ساز کشور، حضوری تاثیرگذار و تعیین کننده را به نمایش گذاشته ¬اند.

وی اذعان داشت : زنان ایرانی با بهره¬ گیری از نتایج کوشش¬های پیگیرشان به خوبی دریافته اند که با پشتیبانی از دولت¬هایی که حقوق انسانی آنان را باور دارند، بهتر می¬ توانند در جهت تامین حقوقشان و نیز رفع تبعیض¬های گوناگون گام بردارند.

خاطر نشان کرد : زنان ایرانی با دانش¬ اندوزی و مهارت¬ یابی، در فعلیت بخشیدن به استعدادهای خدادادی خود در میان زنان جهان سربلند هستند،

فائزه عبداللهی در نشست منطقه ای مشاورین و کارشناسان اموربانوان شهرستانها گفت : بایددر فضا های بین المللی ورود پیدا نماییم ,در فضا های مجازی می توان خیلی از وقایع را رقم زد ودر این زمینه افرادی که صاحب نظر و تاثیر گذارهستند بهتر می توانند نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه دنیا به پیام قرآن و اسلام رسیده است افزود : اگر ما ملزم شویم به آنچه خدا و پیامبر می گویند در جامعه اسلامی عمل کنیم به حق زن و مرد رسیده ایم . در حوزه دین , زن و مرد ندارد اگر تفاوتی است ذاتی است و تقوا ملاک ارزیابی انسانیت است .

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت : لازم است نشستهای منطقه ای را به سمت و سوی تخصصی بودن پیش برده و در این نشستها با همگرایی و همراهی از تجارب یکدیگر استفاده نماییم .

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری گلستان خطاب به مشاورین و کارشناسان دفاتر امور بانوان شهرستانها تاکید کرد : شما ملزم به معرفی جامعه زنان فرهیخته به کل جامعه هستید با توجه به درپیش بودن گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) هفته زن و مقام مادر در فروردین 1394 برنامه هایی تدارک ببینید که با حضور فرمانداران مطالبات حوزه زنان بیان شود .

وی با تاکید براینکه آگاهی واطلاعاتمان نباید فقط منحصر به حوزه زنان شود بلکه آگاهی از همه حوزه ها لازم و ضروری است اذعان داشت : رفتار خوب و پسندیده و ارتباط محبت آمیز با مردم از شاخص های کلیدی جهت پیشبرد امور است .

در پایان این نشست عبداللهی به همراه مشاورین و کارشناسان امور بانوان شهرستانهای کلاله ,مینودشت,گالیکش و مراوه تپه از شرکت تعاونی فرش نگار در بهار (آموزش و تولید تابلو فرش)با مدیریت خانم صنعتی پورو سازمان مردم نهاد خیریه آبشار عاطفه ها با مدیریت خانم وحیده نوریزاده بازدید کرد.

قابل ذکر است سازمان مردم نهاد خیریه آبشار عاطفه ها در شهرستان کلاله توانسته با استعانت و توفیق خداوند متعال , خانواده های مستضعف و بی سرپرست و بیماران صعب العلاج و تهیه جهیزیه عروس و دانش آموزان کم بضاعت را تحت حمایت خود قرار دهد .

وشرکت تعاونی فرش نگار در بهار (آموزش و تولید تابلو فرش) با تولیدتابلوفرش ( یک دریک ونیم)-فرش-ساخت دار ووسایل اولیه- مرمت فرش- گلیم- آموزش برجسته- صنایع دستی- کتیبه سفال- نقاشی روی کاشی- روی آینه- هفت سین باوسایل دورریز- طراحی خیاطی- آشپزی- رفع عیوب-چله کشی- پرداخت(برجسته کردن) وشور (براق فرش بعداز اتمام)در خدمت هنرجویان می باشد .

خانم صنعتی پور مدیر عامل این شرکت دارای دو گواهینامه ایزوکیفیت از آلمان ،مدرک نمره اول ازبهترین شرکت نوبل آلمان . لوح تقدیر از کشور ,استان , سازمانهای مذهبی و نمایشگاههای متعدد می باشد .

این شرکت تعاونی 60 نفر تحت پوشش دارد که بیشتر زنان سرپرست خانوار و افراد تحت پوشش بهزیستی هستند که به مرحله تولید نیز رسیده اند .

نهاد زنان ملل متحد امسال را توانمند سازی زنان, توانمندسازی بشریت نامگذاری کرده است

نهاد زنان ملل متحد امسال را توانمند سازی زنان, توانمندسازی بشریت نامگذاری کرده است

نهاد زنان ملل متحد امسال را توانمند سازی زنان, توانمندسازی بشریت نامگذاری کرده است

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : Banovan1403
  • بازدید : 994
  • کد خبر : 7059