عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توسعه یافتگی زنان باعث رشد جامعه می شود

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان:

توسعه یافتگی زنان باعث رشد جامعه می شود

توسعه یافتگی زنان باعث رشد جامعه می شود

 مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان در نشست منطقه ای شهرستانهای گنبد –آزادشهر – رامیان به میزبانی فرمانداری آزادشهر گفت : توسعه یافتگی زنان باعث رشد جامعه می شود.

فائزه عبداللهی بابیان اینکه فرماندار آزادشهر در رزومه کاری خود عضو شورای اسلامی شهرستان بودند افزود: : افرادی که برخاسته از رای مردم هستند نگاه مردمی پررنگتر دارند.

وی با اشاره به وجود دانشگاه , حوزه علمیه خواهران ودیگر مراگز فعالیت بانوان در آزادشهر متذکر شد :لازم است فرماندار در شهرستان پشتیبان جدی حوزه زنان باشد تا مدیران دیگر نیز توجه موثربه این حوزه داشته باشند.

عبداللهی تاکید کرد: لازم است همه مردم دیده شوند و نگاه به کل مجموعه معطوف گردد . مدیران , زنان را باور داشته باشند و با نگاه جنسیتی به آنان نگریسته نشود.

وی یاد آورشد : توجه به حوزه زنان باید دغدغه مدیران قرار گیرد . در حوزه زنان اگر بخواهیم بخشی نگری داشته باشیم قطعاً موفق نخواهیم شد.

وی با بیان اینکه در نشست ها و جلسات تخصصی کار گروه زنان و خانواده حضور مدیران الزامی شود . خاطر نشان کرد : ضروری است در تمام حوزه ها این نگرش بوجود آیدکه جامعه زنان نادیده گرفته نشود.

عبداللهی تاکید کرد : زنان برای ایفای نقش دوگانه مادری و همسری در کنار نقشهای مختلف اجتماعی نیازمند حمایت ویژه هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال آینده انتخابات را پیش رو خواهیم داشت گفت : ضروری است مشارکت زنان در عرصه انتخابات افزایش یابد .

وی در ادامه افزود:برگزاری همایش روز زن در کلیه شهرستانهای استان ، برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی نشاط و شادابی و تحکیم بنیان خانواده، برگزاری نمایشگاه دستاوردها و عملکرد زنان دستگاه های اجرایی، برپایی ایستگاه های مشاوره رایگان در شهرستان ها با موضوع مشاوره حقوقی، روانشناسی و مددکاری، برگزاری نشست فاطمه شناسی با همکاری بسیج جامعه پزشکی و دانشجویی و کارگاه آموزشی آشنایی با آسیب های شبکه های اجتماعی از جمله برنامه های پیشنهادی این هفته است.

شایان ذکر است در پایان این نشست مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان به همراه مشاورین و کارشناسان امور بانوان شهرستانهای گنبد –آزادشهر و رامیان ازآموزشگاه ابریشم بافی خانم خدیجه خمردر شهرستان آزادشهر بازدید کرد .

آموزشگاه ابریشم بافی خانم خمر با تولیدات تابلو فرش تحت مجوز آموزش فنی و حرفه ای می باشد. که حدود 100 نفر بافنده زن تحت پوشش دارد دارای رتبه کار آفرینی می باشد و تا به حال حدود 5000 نفر آموزش داده است.

شایان ذکر است برای اولین بار در استان گلستان تابلو فرش برجسته توسط این مرکز انجام می شود .

توسعه یافتگی زنان باعث رشد جامعه می شود

توسعه یافتگی زنان باعث رشد جامعه می شود

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : Banovan1403
  • بازدید : 1084
  • کد خبر : 7155