عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » یکی از مشکلات که در استان های شمالی کشور با آن رو به رو هستیم بحث جمع آوری زباله و پسماند و امحاء آن است


یکی از مشکلات که در استان های شمالی کشور با آن رو به رو هستیم بحث جمع آوری زباله و پسماند و امحاء آن است

یکی از مشکلات که در استان های شمالی کشور با آن رو به رو هستیم بحث جمع آوری زباله و پسماند و امحاء آن است

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور امروز در بازدید از سایت پسماند آزادشهر گفت: یکی از مشکلات که در استان های شمالی کشور با آن رو به رو هستیم بحث جمع آوری زباله و پسماند و امحاء آن است .
مهدی جمالی نژاد افزود: سال گذشته در خصوص پسماند توانستیم اعتبارات قابل توجه ای را به برخی از استان های کشور اختصاص دهیم تا یک سری فرآیندهای تکمیلی انجام شود و مشکلات دفن پسماند به صورت بهداشتی برطرف شود .
وی بیان کرد: استان گیلان، مازندران و گلستان در این زمینه رویکردهای خوبی داشتند، امروز از پسماند شهرستان آزادشهر بازدید داشتیم تا شرایط این سایت را بررسی کنیم .
رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افزود: مردم شهرستان آزادشهر از بوی تعفن این پسماندها گلایه دارند و اقدامات کارشناسی را همکاران ما در استان گلستان در این حوزه انجام دادند تا این مشکل برطرف شود.
معاون عمرانی وزیر کشور متذکر شد: بنا است اعتباراتی را در این خصوص تزریق کنیم که فرآیندهای تکمیلی سایت پسماند آزادشهر انجام شود و محل دفن زباله های پسماند آزادشهر نیز تا انتهای خرداد به صورت کامل پوشیده در آید  تا دیگر شاهد بوی تعفن در این مکان نباشند .
استاندار گلستان هم در دیدار از سایت پسماند آزادشهر گفت: دو نهاد دانشگاه علوم پزشکی و سازمان  محیط زیست در خصوص پسماند شهرستان آزادشهر و وضعیت آن تصمیم گیری است .
دکتر حق شناس متذکر شد: طبیعیا هر دفن زباله ای که در استان انجام می شود اگر این دو دستگاه اجرایی تایید نکنند این دفن بهداشتی نخواهد بود .
وی افزود: محل تدفین زباله در شهرستان گرگان در پشت سایت استانداری تبدیل به یک تپه سبز شد و این اتفاق نیز در سایت پسماند شهرستان آزادشهر رقم خواهد خورد و امیدواریم تاپایان خرداد محل پسماند آزادشهر پوشیده شود .
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در کنار این موضوع محل دفن جدید زباله که به این شکل مردم را با مشکل رو به رو نکند اقدام خواهد شد و امیدواریم این پروژه های سازمان پسماند به زودی به بهره برداری برسد و مردم آزادشهر از  دغدغه بوی بد این زباله ها نجات پیدا کنند .
محسن سمیعی مدیر عامل پسماند استان گلستان هم در حاشیه  کلنگ زنی مرکز لندفیل ژئو ممبران (مرکز دفن زباله) در شهرستان آزادشهر گفت: لندفیل یا دفن زباله  به صورت بهداشتی با رفع شیرابه و لوله گذاری ها در شهرستان آزادشهر اتفاق می افتد. مدیرعامل سازمان پسماند استان گلستان ادامه داد: در راستای جلوگیری از ایجاد بوی تعفن لوله گذاری های بیوگاز در سایت پسماند آزادشهر رقم خواهد خورد تا نگرانی مردم در خصوص دفن زباله برطرف شود .
سمیعی متذکر شد: بر اساس گزارش های دانشگاه علوم پزشکی و محیط زیست که به صورت هفتگی اعلام می شود آب های سطحی در محل سایت پسماند آزادشهر با مشکل رو به رو است .
وی خاطرنشان کرد: با انجام دفن مدرن پسماند امیدوار هستیم که دیگر شاهد بوی بد و تعفن زباله در شهرستان آزادشهر نباشیم .
مدیرعامل سازمان پسماند استان گلستان بیان کرد: همچنین برای مرکز ژئو ممبران که همان لایه مانع در محل  دفن زباله  است با 2 میلیارد تومان در شهرستان آزادشهر هزینه در نظر گرفته شده است که امروز راه اندازی این مرکز کلنگ زنی شد و امیدواریم ظرف مدت 4 ماه آینده مرکز لندفیل( دفن زباله) در شهرستان آزادشهر به بهره برداری برسد .

یکی از مشکلات که در استان های شمالی کشور با آن رو به رو هستیم بحث جمع آوری زباله و پسماند و امحاء آن است


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 889
  • کد خبر : 73122