عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه ای پیرامون حل مشکل آب شرب سیمین شهر برگزار شد

با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار

جلسه ای پیرامون حل مشکل آب شرب سیمین شهر برگزار شد

جلسه ای پیرامون حل مشکل آب شرب سیمین شهر برگزار شد

با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیران کل این حوزه، فرماندار گمیشان، مدیرکل آب منطقه ای استان و جمعی از مدیران استان و شهرستان، جلسه ای پیرامون حل مشکل آب شرب مردم سیمین شهر در منزل حاج آخوند حنفی امام جمعه سیمین شهر، برگزار شد.

"علی اصغر طهماسبی" در این جلسه با بیان مطالبی پیرامون اهمیت نحوه صحیح مصرف آب گفت: بالغ بر 50 درصد دامداریهای غرب استان و بیشترین تعداد شتر استان در گمیشان وجود دارد که 30 درصد آب شرب این منطقه توسط دام ها مصرف می شود و باید این مسأله به گونه ای مدیریت شود تا مردم سیمین شهر از کمبود آب آشامیدنی متضرر نشوند.

وی تصریح کرد: بالغ بر 10 هزار چاه دارای پروانه در استان وجود دارد که از آب تعداد زیادی از آنها جهت کشت برنج استفاده می شود و با وجود نزدیک به 15 هزار چاه غیر مجاز در بخش کشاورزی، متأسفانه سفره های زیر زمینی آب در گلستان در وضعیت مطلوبی نیست بخصوص اینکه در سالهای اخیر با کاهش چشمگیر بارش هم در استان مواجه بوده ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: فرماندار، بخشدار و شهردار سیمین شهر همه باید جهت رفع مشکل آب شرب مردم منطقه همت کنند ، ما هم در مرکز استان آماده هر گونه همکاری و کمکی هستیم و طی روزهای آینده مکاتبات ما در این خصوص انجام خواهد شد که امیدواریم با پیگیری مدیران و مسئولان شهرستان گمیشان به نتیجه مطلوبی برسد.

طهماسبی در پایان با تأکید بر نقش علما و روحانیت به دلیل نفوذ کلامی در مردم و تشویق و توصیه به آنها جهت مصرف درست اب شرب، گفت: انتظار داریم تا بخشی از کار که مربوط به نحوه مصرف مردم است با فرهنگسازی مرتفع شود تا توزیع اب در استان به صورت عادلانه انجام شود.


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .