عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نقش گمرک اینچه‌برون فرامنطقه‌ای است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان ؛

نقش گمرک اینچه‌برون فرامنطقه‌ای است

 نقش گمرک اینچه‌برون فرامنطقه‌ای است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: نقش کمرک اینچه‌برون فرامنطقه‌ای است و با شناخت و توجه به ظرفیت‌های این گمرک به زودی نقش بسیار قابل توجهی در تحول اقتصادی استان و کشور ایفا خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، سیدمحمد دهنوی صبح امروز چهارشنبه ۶ بهمن در بازدید از اداره‌کل گمرکات استان و گمرک اینچه‌برون در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه این بازدید اظهار کرد: یکی از مسائلی که در سال‌های گذشته نسبت به آن غفلت شده موضوع گمرک بوده است.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین حوزه‌های اقتصادی که دولت می‌تواند بر آن سرمایه‌گذاری ویژه با بازگشت‌پذیری سریع داشته باشد حوزه گمرک است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان تصریح کرد: امروزه گمرک به عنوان سومین بخش تامین مالی دولت با بیش از 6 هزار ردیف تعرفه گمرکی محسوب می‌شود.
دهنوی گفت: گمرک اینچه برون برای تعامل با آسیای میانه و اتصال شمال به جنوب بسیار مهم است و برنامه ریزی ویژه‌ای برای این بخش داریم و معتقدیم سهم ما باید در حوزه صادرات به کشورهای همجوار افزایش پیدا کند.
وی بیان کرد: از سوی دیگر گمرک اینچه‌برون باید مسیر اصلی واردات کالاهای مورد نیاز استان محسوب شود. 
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: بخش مهمی از نهاده‌های دامی استان امروز از جنوب یا از بندر امیرآباد تامین می‌شود و در حالی که گمرک اینچه‌برون می‌تواند مبنای اصلی این واردات باشد و سوال من این است که چرا پشتیبانی جهاد کشاورزی این ظرفیت را نادیده گرفته و به نظرم گمرک اینچه برون نه تنها نقش مهمی در اقتصاد استان خواهد داشت بلکه نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور ایجاد خواهد کرد.
دهنوی افزود: یکی از بحث‌هایی که در توسعه منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون مد نظر است، در نظر گرفتن نقش بسیار مهم و استراتژیک گمرک اینچه‌برون است و با تلاش‌های انجام شده به زودی خبرهای خوبی در این حوزه به اطلاع خواهد رسید.

ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور اقتصادی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .