عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نکوداشت مختومقلی فراغی، نکوداشت فرهنگ و هویت قوم ترکمن است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان:

نکوداشت مختومقلی فراغی، نکوداشت فرهنگ و هویت قوم ترکمن است

 مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان در جلسه هفتگی کارشناسان این دفتر، ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران برگزاری آیین نکوداشت 282 سالروز ولادت شاعر و عارف ترکمن، مختومقلی فراغی گفت: برگزاری این مراسم برای نکوداشت فرهنگ و هویت قوم ترکمن و انسجام  و وحدت بین اقوام ایرانی است.

علی نذیری افزود: از اسفند ماه سال گذشته برنامه ریزی  های لازم برای برگزاری هرچه بهتر سالروز تولد این شاعر شهیر برگزار گردید که مسئولیت کمیته اجرایی بر عهده فرمانداری مراوه تپه قرار گفت .

وی خاطر نشان کرد: امسال برنامه های فرهنگی، هنری و علمی برای تجلیل از این شاعر عارف و مسلمان و ایرانی ترکمن از تاریخ 19 /2 / 94 الی 24 /2 /1394 در شهرستانهای ترکمن نشین گنبد، کلاله، گمیشان، آق قلا، ترکمن برگزار گردید که مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفت .

 نذیری گفت: برنامه متمرکز آیین 282 سالروز ولادت  مختومقلی فراغی  در روز جمعه 25 /2 /94 با  حضور دکتر صادقلو استاندار گلستان، آیت الله نور مفیدی نماینده محترم ولی فقیه در استان، آیت الله شاهرودی نماینده مردم شریف استان در مجلس خبرگان رهبری، محمد قربان اف سفیر ترکمنستان و سایر مسئولین و اقشار مختلف مردم در محل آرامگاه وی در آق توقای شهرستان مراوه تپه برگزار شد.

مسئول برگزاری مراسم نکوداشت مختومقلی فراغی با تشریح برنامه های متنوع فرهنگی، ادبی و هنری که در آرامگاه این شاعر نامی برگزار شد گفت : در این مراسم سفیر ترکمنستان در جمهوری اسلامی ایران،  دکتر صادقلو استاندار گلستان، آیت الله نورمفیدی نماینده محترم ولی فقیه در استان در تجلیل از مقام شامخ این شاعر مسلمان و ایرانی و همچنین نقش و جایگاه اقوام در پیشرفت و توسعه کشور و حفظ وحدت سخنانی ایراد کردند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: در این مراسم که با استقبال گسترده بیش از 20هزار نفر از علاقمندان برگزارشد؛ از کتاب دانشنامه مختومقلی فراغی به قلم موسی جرجانی رو نمایی گردید.

 وی همچنین خاطر نشان کرد : در تاریخ 26 /2 /94 استان گلستان میزبان  هفتاد نفر از چهره های علمی و مذهبی کشور ترکمنستان در محل آرامگاه مختومقلی فراغی بود.

 

 


ارسال کننده خبر : اداره کل امور اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ejtemee
  • بازدید : 1103
  • کد خبر : 8952