عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رسالت آب و فاضلاب روستایی تأمین و توزیع عادلانه آب در روستاهاست

مروتی در آیین معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان:

رسالت آب و فاضلاب روستایی تأمین و توزیع عادلانه آب در روستاهاست

معاون عمرانی استاندار در آئین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستائی استان، ماموریت و وظایف شرکت آب و فاضلاب روستایی را مهم توصیف کرد و گفت: رسالت و وظیفه مندی شرکت آبفار استان، تأمین آب شرب و توزیع عادلانه آن درسطح روستاهای استان می باشد.

 رضا مروتی ضمن تشکر از علیرضا خواستار ومجموعه شرکت آبفار گلستان که با تمام توان در جهت جلب رضایت مشترکین از هیچ تلاشی دریغ نمی نمایند بازنشستگی را فرصت خدمات نوین نام برد و گفت: بازنشستگی فرصتی برای خانه نشینی است ولی خود مقوله بازنشستگی فرصت خدمتی نوین برای کسانی است که سالها زحمت کشیده و تلاش به خدمت گذاری مردم نموده اند.

 وی با تاکید بر اهمیت و حساسیت کار شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در میان دیگر دستگاههای خدمات رسان گفت: هم اکنون 49 درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند که این میزان اهمیت به بخش کشاورزی و تولید را نشان میدهدکه اگر شرایط زیستی برای بخش تولید فراهم نشود این امنیت خاطر اقتصادی و امنیت خاطر جمعیتی قطعا رقم نخواهد خورد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار استواری روستائیان را یک فرصت در بخش تولید دانست و گفت: امکان استواری روستائیان فرصت خوبی را در بخشهای تولید و امنتیت غذایی فراهم میکند.

 وی گفت: امنیت تولید در روستا مقدمه ‎ای برای امنیت زندگی روستایی است و اگر چه اقدامات زیادی در این راستا در سال های گذشته انجام شده است اما باید باز هم تلاش مضاعفی صورت گیرد.

 مروتی همچنین درباره وضعیت تاسیسات آب شرب گفت: عمر مفید تاسیسات رو به پایان است و نیاز به سرمایه گذاری در این زمینه است که باید حفظ، نگهداری و توجه بیشتری شود و این توان در بخش آب روستائی قطعا دور از انتظار نخواهد بود.

 معاون عمرانی استاندار از مدیرعامل جدید خواست که برنامه ریزی کامل و شناسایی دقیق موضوعات را داشته باشند چرا که در بخش طرحهای مختلف آب روستائی نیاز به سرعت بخشی و تجهیز بیشتر امکانات و آب شرب سالم و بهداشتی داریم.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با اشاره به کمبود جدی منابع آبی استان گفت: تنها دو شهر بزرگ و اصلی گلستان شامل گرگان و گنبدکاووس به دلیل تغییر کمی و کیفی در آبخوان ها با کمبود 375 لیتر آب در ثانیه مواجهند.

 وی افزود: متأسفانه با گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز آب مورد نیاز برخی روستاها از طریق تانکر تأمین می شود که این مسئله زیبنده نیست و مدیران استانی و کشوری باید برای حل این معضل چاره اندیشی اساسی کنند.

 معاون استاندار گلستان همچنین با اشاره به خشکسالی های پی در پی، خاطرنشان کرد: منابع آبی گلستان در شمال استان بسیار فقیر، در مناطق مرکزی از یک غنای معمولی و در جنوب استان از لحاظ کیفیت و غنا وضعیت مطلوبتری دارد ولی همچنان با روند افولی مواجه هستیم.

 در این مراسم مدیرعامل جدید شرکت آبفار گلستان طی حکمی از سوی مشاور وزیر نیرو و رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور منصوب شد.

بر اساس این حکم 'مهدی شکیبافر' که پیش از این سمت معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان را بر عهده داشته است به عنوان مدیرعامل جدید آبفار گلستان معرفی و از زحمات 8 ساله 'علیرضا خواستار' مدیرعامل قبلی که به افتخار بازنشستگی نائل شده است، تجلیل شد.


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 989
  • کد خبر : 9274