عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برنامه‌ریزی و آمادگی ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای مدیریت سفرهای نیمه دوم تابستان ۱۴۰۱

برگزاری جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان؛

برنامه‌ریزی و آمادگی ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای مدیریت سفرهای نیمه دوم تابستان ۱۴۰۱

برنامه‌ریزی و آمادگی ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای مدیریت سفرهای نیمه دوم تابستان ۱۴۰۱

 جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان در راستای هماهنگی برای سفرهای نیمه دوم تابستان 1401 با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان و قائم‌مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان و روسا و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد، در گرگان برگزار شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان امروز سه‌شنبه 18  مردادماه 1401 با توجه به تعطیلات تابستان و انجام سفرهای تابستانه هم‌وطنان، با حضور سید محمدرضا سیدالنگی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان و قائم‌مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان، رحمان فرمانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان، مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان و مسئول کمیته خدمات حمل‌ونقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان، یاسر قندهاری معاون گردشگری استان و روسا و نمایندگان کمیته‌های دوازده‌گانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان در راستای برنامه‌ریزی ویژه تعطیلات نیمه دوم تابستان سال جاری برگزار شد.
در این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان و قائم‌مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان مختص ایام نوروز و تابستان نیست و باید این ستاد در تمام ایام سال به‌ویژه در تعطیلات و مناسبت‌هایی که پیش‌بینی افزایش حجم سفرها می‌شود، برای ارائه خدمات مطلوب به هم‌وطنان پای‌کار باشد.
سیدمحمدرضا سیدالنگی با تأکید بر آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای مدیریت سفرهای هم‌وطنان در نیمه دوم تابستان، تصریح کرد: باید امکانات استان و همه دستگاه‌های مرتبط با امر سفر برای اجرای سفری هوشمند، ایمن و آسان در نیمه دوم تابستان سال جاری برای هم‌وطنان در سطح استان مهیا بوده و به‌کارگیری شود.
او با اشاره به آمار سفرهای تابستانه بیان کرد: از اول تیرماه لغایت 15 مردادماه سال جاری 126 هزار و 461 نفر شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی استان به ثبت رسیده است و در این بازه همچنین یک‌میلیون و 236 هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی سطح استان صورت گرفته است.
قائم‌مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان اضافه کرد: در این مدت سپری‌شده از فصل تابستان و در راستای ارائه خدمات مناسب به مسافران و گردشگران تعداد 428 مورد بازدید نظارتی توسط کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تأسیسات گردشگری سطح استان اجرایی شد.
او یادآور شد: تردد ورودی به استان از ابتدای تابستان تاکنون رشد 17 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است و همچنین آمار تردد در راه‌های درون استان نیز 23 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
سیدالنگی در ادامه تأکید کرد: با توجه به وضعیت جوی در فصل تابستان تأکید به هشدارهای هواشناسی و اطلاع‌رسانی به‌موقع آن به جامعه زیرمجموعه توسط دستگاه‌های اجرایی و همچنین مسافران و گردشگران از نکات مهم و اولویت‌دار در سفرهای تابستانی است.
او بیان کرد: یکی از اولویت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای است که این مهم باید با حضور پررنگ و رفع خطر در نقاط پرحادثه که بر اساس جامعه آماری سه سال گذشته مشخص‌شده است، پیگیری شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: در ساعات افزایش تصادفات جاده‌ای، شوراهای اسلامی و دهیاری روستاها با همراهی دستگاه‌های اجرایی با کمک به پلیس برای پیشگیری از حوادث جاده‌ای و برقراری امنیت خاطر هم‌وطنان در نقاط حادثه‌خیز طول مسیر جاده‌های مواصلاتی استان مستقر باشند.
او با تأکید بر اهمیت نظارت بر واحدها و مراکز ارائه‌دهنده خدمات به مسافران و گردشگران خاطرنشان کرد: بازدیدهای نظارتی و گشت‌های مشترک بازرسی توسط دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان از تأسیسات گردشگری و واحدها و اصناف ارائه‌دهنده خدمات به مسافران و گردشگران در زمان افزایش سفرها در نیمه دوم تابستان سال جاری تشدید شود.
سیدالنگی بابیان این‌که ما در استان گلستان آماده ارائه خدمات مناسب به همه گردشگران ورودی به استان خواهیم بود، اظهار امیدواری کرد هم‌وطنان و مردم استان گلستان در ایام باقی مانده از تابستان سفرهای خوب، ایمن و بدون حادثه را تجربه کنند.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان نیز در ابتدای جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان که ویژه برنامه‌ریزی برای سفرهای نیمه دوم تابستان 1401 برگزار شد، با اشاره به این‌که دستورالعمل اجرایی ساماندهی و ارتقا خدمات سفر ویژه تابستان 1401 به دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان ارسال شده است، گفت: 15 سرفصل برای طرح دستورالعمل اجرایی ساماندهی و ارتقا خدمات سفر ویژه تابستان 1401 توسط ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور   پیش‌بینی شده است تا بر اساس این سرفصل‌ها ارائه خدمات به مسافران و گردشگران ورودی به استان‌ها بررسی و ساماندهی شود.
رحمان فرمانی با تأکید بر این‌که توزیع سفر در سطح استان از اولویت‌های دستورالعمل ساماندهی خدمات سفر کشور است، بیان کرد: نگاه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور و همچنین ستادهای اجرایی خدمات سفر استان‌ها باید توزیع مکانی و زمانی سفرها باشد تا از ازدحام گردشگران در ایام و مقاصد خاص سفر کاسته و کیفیت ارائه خدمات به مسافران و گردشگران افزایش یابد.
او تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات در ایام افزایش سفرهای هم‌وطنان نظارت و بازرسی از تأسیسات گردشگری و واحدهای ارائه‌دهنده خدمات به مسافران و گردشگران است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان خاطرنشان کرد: نظارت بر خدمات در مجتمع‌های بین‌راهی و تأسیسات گردشگری، پارک‌ها و فضاهای سبز به‌ویژه نظارت بر خدمات مرتبط با سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها در این مکان‌ها از موضوعات مورد تأکید استاندار محترم گلستان است و باید به بهترین نحو در این حوزه به هم‌وطنان ارائه خدمات شود.
او یادآور شد: فعالیت‌های فرهنگی-اجتماعی یکی دیگر از سرفصل‌های دستورالعمل ساماندهی سفر است که باید در ادامه سفرهای تابستانه با توجه به ایام محرم و صفر اجرای این برنامه‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سطح استان پیش‌بینی شود.
فرمانی از برگزاری بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی در سطح استان و به‌ویژه مناطق تفرجگاهی و مکان‌ها پرتردد مسافران و گردشگران در راستای معرفی صنایع‌دستی فاخر استان و همچنین رونق فروش تولیدات هنرمندان استان خبر داد.
او در ادامه خاطرنشان کرد: سامانه ملی سفر با شماره 09629 که سامانه اطلاع‌رسانی و رسیدگی به شکایات در حوزه سفر و گردشگری است در ایام سفرهای تابستانه همچون سایر ایام سال آماده دریافت شکایات احتمالی، پیشنهاد‌ها و گزارش‌های هم‌وطنان در ارتباط با سفر و گردشگری خواهد بود.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در پایان اظهار امیدواری کرد با تلاش و همت همه دستگاه‌های خدمات رسان در حوزه سفر بتوانیم اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر را برای ایام باقی مانده از تابستان 1401 به بهترین شکل اجرایی کنیم.
در این جلسه روسا و نمایندگان کمیته‌های دوازده‌گانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اقدامات و برنامه‌های خود را برای میزبانی شایسته از مسافران و مدیریت سفرهای نیمه دوم تابستان 1401 بیان کردند.

برنامه‌ریزی و آمادگی ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای مدیریت سفرهای نیمه دوم تابستان ۱۴۰۱

 

برنامه‌ریزی و آمادگی ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای مدیریت سفرهای نیمه دوم تابستان ۱۴۰۱

 

برنامه‌ریزی و آمادگی ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای مدیریت سفرهای نیمه دوم تابستان ۱۴۰۱

 

برنامه‌ریزی و آمادگی ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای مدیریت سفرهای نیمه دوم تابستان ۱۴۰۱

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .