عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در جهان است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان:

جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در جهان است

جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در جهان است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در جهان است.

"سید احمد حسینی" در دیدار با حجت اسلام والمسلمین سبحانی امام جمعه گنبدکاووس با ارائه گزارشی از اقدامات و وضعیت مناطق آلوده شهرستان خاطرنشان کرد: علی رغم تمام تلاشها و مبارزه سختی که با عوامل توزیع و قاچاقچیان مواد مخدر صورت می گیرد و هزینه هنگفتی که نظام در این راه متحمل می شود، میزان آلودگی در برخی از نقاط کشور به شدت بالاست و شهرستان گنبدکاووس هم جزء مناطق نسبتاً آلوده قرار دارد.

وی بر عزم راسخ مسئولین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، فرماندار و اعضای شورای تأمین شهرستان گنبدکاووس بر پاکسازی مناطق آلوده و جمع آوری معتادان متجاهر این شهرستان تأکید کرد.

حسینی با اشاره به همسایگی جمهوری اسلامی ایران با بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان گفت: هنوز هیچ کشوری در دنیا موفق به جلوگیری از ورود و خروج مواد مخدر به صورت صد در صد نشده و حتی در امنیتی ترین زندانهای جهان نیز مواد مخدر وارد می شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تأکید کرد: بنابراین جلوی ورود صد در صدی مواد مخدر را علی رغم تمامی تلاشها، نمی توان گرفت و باید روی فعالیتهای فرهنگی و پیشگیرانه حساب ویژه ای باز کرد.

وی همچنین نقش علما و روحانیت را در انجام فعالیتهای فرهنگی بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: نمازهای جمعه و جماعات بویژه در ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی برای بیان آثار مخرب مواد مخدر بر افراد و آگاه ساختن خانواده ها از این بلای خانمانسوز است که پشت درب خانه های همه ما در کمین نشسته و امیدواریم روحانیت معزز با در نظر گرفتن خطری که جامعه را تهدید می کند و با توجه به گرایش روز افزون جوانان به مواد مخدر بویژه از نوع صنعتی آن، آگاهی های لازم را در این خصوص به مردم بدهند.

حسینی ادامه داد: 26 ژوئن روز جهاني مبارزه با مواد مخدر شناخته شده است كه اين روز در ايران مصادف با 5 تيرماه و هفته مبارزه با مواد مخدر است.

وی یادآور شد: در پايان نشست وين مصوب شد جامعه جهاني قاطعانه با كاشت ، برداشت و قاچاق مواد مخدر برخورد كند اما قدرتهای غربی عملا خلاف اين منظور عمل مي كنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بیان کرد: با ورود ناتو به سركردگي آمريكا به افغانستان زمينهاي زير كشت مواد مخدر از 7 هزار هكتار به 270 هزار هكتار و توليد آن از 185 تن به بیش از 8000 تن افزايش پيدا مي كند تا جائيكه صدای وزير مربوطه و نمايندگان مجلس آنجا بلند ميشود و مي گويند كشاورزان ما گندم مي كارند ولي از مزارع ما خشخاش سر در مي آورد و این تنها یک دلیل دارد و آن اینکه هواپيماهاي ناتو بذر خشخاش در مزارع کشاورزی افغانستان مي پاشند.

وی خاطرنشان کرد: نابودي مزارع خشخاش وظيفه تعريف شده و قانوني جامعه جهاني است اما علی رغم حضور نظامی ناتو و امریکا در افغانستان تا کنون حتي يك تير يا موشك بطرف لابراتوارهاي ساخت هروئين در محلهاي شناخته شده شليك نشده است.

حسینی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران حدود 2 هزار كيلومتر با افغانستان و پاكستان دارد و استکبار جهانی، كشت 90 درصدي ترياك و توليد 75 درصدي هروئين جهان را به كنار گوشمان انتقال داده است .

وی تأکید کرد: با مبارزه جدی و هزینه زیادی که جمهوری اسلامی در این راه انجام داده بعد از سالها موفق شدیم مسیر ترانزیت مواد را از کشور دور کنیم و در حال حاضر مواد مخدر از طریق کشورهای آسیای میانه به اروپا ترانزیت می شود و این بزرگترین کاری است که تا کنون در حوزه مبارزه با مواد مخدر در کشور صورت گرفته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ادامه داد: ما بايستي بدانيم كه دنياي خشن و فاسد سرمايه داري براي بزرگترین رقيب اقتصادي خود یعنی کشور چين ، بزرگترین رقيب نظامي اش روسيه و براي نظام مقدس ارزشي ما که همچون خاری در چشم کشورهای استکباری و حامی ملتهای مظلوم جهان است، برنامه دارند و گويا از اين وسيله فساد در پي تغيير مفسده و موقعيت سياسي حاكم بر نظامهای این سه کشور بزرگ و تأثیرگذار در معادلات بین المللی هستند.

وی بیان کرد: مواد مخدر همواره مورد استفاده و سوءاستفاده سازمانهاي فراماسونري، سي آي اي ، موساد و سرويس جاسوسي انگليس بوده است سازمانهاي مخوف تروريستي صهيونيستي، مثل هاگانا و ايرگون قاچاق و ترانزیت مواد مخدر را مديريت مي كرده اند.

حسینی در پایان گفت: در حال حاضر نیز گروههای به ظاهر اسلامي طالبان و داعش که از دل آنها سپاه طيبه محمد ، جندالله و تروریستهای چچنی سربلند كرده اند، مديريت قاچاق و ترانزيت مواد مخدر را در منطقه، عهده دار شده اند.

جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در جهان است


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .