عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دولت تدبیر و امید عزم راسخی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

دولت تدبیر و امید عزم راسخی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با بیان اینکه قاچاق کالا و ارز به اقتصاد پاک ضربه می زند گفت: دولت تدبیر و امید عزم راسخی برای مبارزه با این افت اقتصادی دارد.

"علی اصغر طهماسبی" در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که با موضوع سالروز صدور فرمان رهبر معظم انقلاب در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد اظهار کرد: قریب به 75 سال در کشور قانون جامعی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود نداشت که با تاکید مقام معظم رهبر، قانون جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دولت تدبیر و امید تدوین و در 10 فصل و 77 ماده تبصره به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

وی بیان کرد: رساندن کیفیت تولیدات داخلی به سطح استانداردهای جهانی، باعث اقبال هر چه بیشتر مردم به مصرف تولیدات کشور خواهد شد که این یکی از مهمترین مواردی است که در دستور کار دولت مردان و سیاستگذاران این حوزه قرار دارد.

دبیر کمیسین مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ادامه داد: قانون و راهبردها به تنهایی کافی نیست و باید با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت رسانه ملی و اصحاب رسانه، مردم را تشویق به استفاده از تولیدات داخلی کنیم.

وی در ادامه عدم اعتماد به کالاهای داخلی، کیفیت بعضاً مطلوب تر برخی کالاهای خارجی در مقایسه با تولیدات مشابه داخلی، پایین بودن قیمت کالاهای خارجی، ارائه سرویس ، خدمات پس از فروش و گارانتی نامناسب برخی محصولات داخلی و سودآوری قاچاق کالا برای قاچاقچیان را مهترین دلایل قاچاق کالا و گرایش مردم به محصولات خارجی عنوان کرد.

معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به اینکه سالانه 20 میلیارد دلار قاچاق در کشور صورت می‎گیرد، اظهار داشت: اگر این منابع در چرخه تولید داخلی هزینه شود بالغ بر 600 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

طهماسبی همچنین افزایش ثروت و قدرت نامشروع، رانت خواری، بی عدالتی، کاهش اعتماد عمومی، تمایل به قانون گریزی، افزایش فاصله طبقاتی، هدر رفت منابع ملی، گسترش فرهنگ تجمل گرایی، بیگانگی فرهنگی و کاهش امنیت عمومی را از مهمترین پیامدهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی قاچاق کالا و ارز برشمرد.

دبیر کمیسین مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بیان کرد: در هیچ دوره ای از دولتها به اندازه دولت تدبیر و امید به مسئله مبارزه با قاچاق کالا و ارز توجه نشده است و ما در سند جامع استان که بصورت 5 ساله تهیه شده در این خصوص برنامه مدونی تهیه کرده ایم .

وی در پایان با اشاره به پدیده پول شویی، خاطرنشان کرد: مبارزه با پولشویی یکی از مواردی است که در دستور کار شورای تأمین استان قرار دارد و بدلیل برخی از مسائل امنیتی ، چند دستگاه بصورت همزمان روی این موضوع متمرکز هستند.


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .