عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تا کنون در تمامی ادوار انتخابات آزاد برگزار شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

تا کنون در تمامی ادوار انتخابات آزاد برگزار شده است

تا کنون در تمامی ادوار انتخابات آزاد برگزار شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان در پاسخ به سؤالی مبنی بر برگزاری انتخابات آزاد، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و اولین انتخابات در 12 فروردین 58 تا به امروز تمامی انتخابات ها در جمهوری اسلامی بصورت آزاد برگزار شده است.

"علی اصغر طهماسبی" شب گذشته در نشست مطبوعاتی با گروه خبری فجر گلستان، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی حق ثبت نام در انتخابات را برای همه داوطلبان قائل است و در این بین عده ای تأیید و عده ای دیگر رد صلاحیت می شوند که نظام جمهوری اسلامی برخلاف خیلی از کشورها، برای همه داوطلبان ردصلاحیت شده فرصت اعتراض و پیگیری را قائل است.

رئیس ستاد انتخابات استان خاطرنشان کرد: اعتراض ها قطعا رسیدگی می شود و اگر اشتباهی شده باشد حتما شورای محترم نگهبان آن را بعد از بررسی، اصلاح خواهد کرد.

وی اضافه کرد: قطعاً کسانی که در سایت ها و وبلاگ های شخصی خود از خطوط قرمز نظام عبور کرده اند باید بدانند که صلاحیت آنها بی دلیل رد نشده است، ضمن اینکه اعتقاد داریم عده ای هم ممکن است به دلیل نقص مدارک و یا دلایل دیگر با عدم احراز مواجه شده اند امیدواریم برخی از آنها که دارای شایستگی هایی نیز هستند با نگاه مثبت شورای نگهبان به عرصه انتخابات بازگردند.

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به اینکه هیچکس حق ندارد نهادهای قانونی نظام از جمله شورای نگهبان را تضعیف کند، گفت: همه ما باید تلاش نمائیم تا مُر قانون و عدالت را در همه کارها رعایت کنیم و به اصول نظام و قانون اساسی پایبند باشیم.

وی ادامه داد: هر کسی که فکر می کند حقش ضایع شده است، اعتراض خود را از مجاری قانونی پیگیری نماید، هنوز شورای نگهبان کسی را رد و یا تائید صلاحیت نکرده است و نتیجه نهایی بررسی صلاحیت ها در تاریخ 27 بهمن ماه مشخص خواهد شد، بنابراین همه باید قانون مدار بوده و در این چارچوب حرکت کنیم.

طهماسبی با بیان اینکه امیدواریم مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه و هفتم اسفند پای صندوق های رأی حضور حماسی داشته باشند، اظهار کرد: اگر مشارکت ما در انتخابات پایین باشد دشمنان می‎گویند، نظام جمهوری اسلامی ایران مقبولیت مردمی خود را از دست داده است و دست به توطئه ها و تهدیدات جدیدی علیه کشور ما خواهند زد.

رئیس ستاد انتخابات استان خاطرنشان کرد: مردم با مشارکت حداکثری و پرشور خود در انتخابات، اعتبار بین المللی جمهوری اسلامی را افزایش خواهند داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان افزود: امروز تمام دنیا به ایران اسلامی و برگزاری این انتخابات چشم دوخته است و در انتظار است ببیند تا ملت سرافراز ایران اسلامی پس از اجرایی شدن برجام چگونه در مهم‎ترین رخداد سیاسی کشور حضور خواهند یافت.

طهماسبی در پایان گفت: برگزاری انتخابات نشاندهنده دموکراسی و احترام به حقوق مردم است که به آنها حق انتخاب داده و می‎توانند در تعیین سرنوشت خودشان و کشورشان سهیم باشند و افرادی را در رأس امور قانون‎گذاری و اجرایی کشور بگمارند که افرادی صالح، خدمتگذار و قانونمند باشند.

تا کنون در تمامی ادوار انتخابات آزاد برگزار شده است

 

تا کنون در تمامی ادوار انتخابات آزاد برگزار شده است


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .