عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نسبت به اسناد هویتی حساسیت های لازم وجود داشته باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

نسبت به اسناد هویتی حساسیت های لازم وجود داشته باشد

نسبت به اسناد هویتی حساسیت های لازم وجود داشته باشد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال استان گلستان اظهار کرد: اهمیت اسناد هویتی در  نظام جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست و دستگاههای امنیتی، انتظامی، قضایی و نظارتی باید نسبت به این اسناد حساسیت های لازم را داشته باشند.

"علی اصغر طهماسبی" اسناد هویتی را ناموس هر کشوری قلمداد کرد و گفت: ثبت احوال یکی از سازمان های پیشرو در خدمات است و با توجه به اینکه در گذشته همه فرایندها به صورت دستی انجام می شد؛ امروز بحمدالله همه فرایندهای آن بصورت دیجیتالی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت الکترونیکی و به روز بودن آمارها در چشم انداز سازمان ثبت احوال، کارا بودن، اثربخشی و تحول گرایی اش بر کسی پوشیده نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان افزود: سازمان ثبت احوال به صورت نظام مند در حال حرکت است و باید با سایر دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی، آماری، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تعامل داشته و آمار و اطلاعات را در حوزه های مختلف ارائه نماید.

وی به نقش بی بدیل آمار اشاره کرد و گفت: اگر ما آمار دقیق نداشته باشیم در حوزه های مختلف دچار مشکل می شویم  و این آمار در اختیار ثبت احوال قرار دارد.

طهماسبی تصریح نمود: سازمان ثبت احوال باید در ثبت وقایع حیاتی( ازدواج ، وفات ، ولادت و طلاق ) به هنگام و به روز باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار به اهداف سازمان ثبت احوال اشاره کرد و گفت : اهداف و برنامه های سازمان در طول سال مشخص می باشد و فعالیت هایی که در حوزه های مختلف شهرستانی انجام می دهند و طی سه سال گذشته رشد بسیار چشم گیری را نشان می دهد.

وی تولید و انتشار آمارهای انسانی را خیلی مهم دانست و گفت: تولید و انتشار آمارهای انسانی در حوزه اقتصادی، سیاسی و جغرافیایی می تواند اثرگذار است.

طهماسبی به تکلیف قانونی دستگاههای اجرایی اشاره کرد و گفت : قانون گذار مشخص و مکلف نموده ، دستگاه های اجرایی مکلف به همکاری با ثبت احوال هستند.

وی افزود: علاوه بر دستگاه های اجرایی باید از ظرفیت مراکز بهداشت، نهادهای مردمی، دهیاری ها و شوراها بتوانیم استفاده کنیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی ، به انتخابات هفتم اسفند 94 و دهم اردیبهشت 95 اشاره کرد و گفت: در انتخاباتی که پشت سرگذاشتیم از ظرفیت ثبت احوال به درستی استفاده و شناسنامه افرادی که فوت آنها اعلام نشده بود، شناسایی شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به ثبت وقایع حیاتی( ولادت و وفات ) که از مأموریت های سازمان ثبت احوال است اشاره کرد و گفت: ما می بایست برای ثبت به هنگام وقایع حیاتی برنامه ریزی داشته باشیم.

طهماسبی ساماندهی مشکوک التابعین را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: تعدادی پرونده فاقد ورقه و مشکوک التابعه در استان داریم که هنوز تعیین تکلیف نشده اند.

وی افزود: ضمن احترام به شهروندان و کلیه کسانی که چه اتباع بیگانه و چه اتباع ایرانی که در کشور جمهوری اسلامی زندگی می کنند،  باید با حساسیت لازم پرونده های فاقدین ورقه را در استان به حداقل برسانیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان گفت: افرادی که در ایران متولد می شوند با حساسیت های لازم، اسناد سجلی و شناسنامه را در اختیارشان قرار می دهیم تا از خدمات اجتماعی ، بهداشتی و تحصیل بهره مند شوند.

نسبت به اسناد هویتی حساسیت های لازم وجود داشته باشد

نسبت به اسناد هویتی حساسیت های لازم وجود داشته باشد


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .