عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گرگان به جمع شهرهای برگزار کننده استارت آپ ویکند پیوست

دکتر جلالی:

گرگان به جمع شهرهای برگزار کننده استارت آپ ویکند پیوست

گرگان به جمع شهرهای برگزار کننده استارت آپ ویکند پیوست

 مشاور علمی و فناوری استاندار گلستان گفت: گرگان، پانصد و پنجاه و پنجمین شهر جهان است که رویداد استارت آپ ویکند در آن برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر علی اکبر جلالی با بیان اینکه استارت آپ ویکند گرگان از 23 مهر آغاز شده و تا 25 مهر ادامه دارد، اظهار کرد: استارت آپ ویکند (به معنی شروع در آخر هفته) ، رویدادی است که معمولا در آخر هفته اتفاق می افتد و 100 تا 120 نفر شرکت کننده دارای ایده به مدت 54 ساعت در کنار هم قرار می گیرند و پس از طرح ایده ها ، 10 ایده برتر انتخاب و سپس 3 ایده عملیاتی می شوند .

وی افزود : انتظار می رود کارورزان مشاغل دانش بنیان که بیشتر شرکت کنندگان در این رویداد را تشکیل می دهند، بتوانند ایده های خود را مطرح و اجرا کنند.

دکتر جلالی به عنوان سخنران اصلی استارت آپ ویکند گرگان، به جایگاه این رویداد در توسعه مشاغل دانش بنیان پرداخت و در خصوص گردانندگان این همایش گفت: گردانندگان این رویداد شامل 10 نفر از متخصصانی است که از تهران و یک نفر از خارج از کشور هستند چرا که این رویداد یک رویداد بین المللی است.

دکتر جلالی با اشاره به نمونه های موفق ایده هایی که از دل استارت آپ ویکند خارج شده اند، گفت: فروشگاه الکترونیکی « دی جی کالا» ایده ای بود که در استارت آپ ویکند مطرح و عملیاتی شد .

وی با بیان اینکه هم اکنون دی جی کالا 350 کارمند دارد که تا پایان سال این رقم به 700 نفر می رسد، ادامه داد: این شرکت روزانه 400 هزار نفر بازدید کننده و 2هزار نفر خریدار و مبلغی بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان فروش دارد.

لازم به ذکر است استارت آپ ویکند در سال 2007 برای اولین بار شروع بکار کرد و شرکت های گوگل، کوکا کولا و آمازون با کمک مالی لازم همکاری کردند تا افراد صاحب فکر و ایده زمینه کسب و کار داشته باشند.

گفتنی است در ایران نیز این رویداد با همکاری اغلب شرکت های کامپیوتری آغاز شده است و گرگان پانصد و پنجاه و پنجمین شهر جهان است که استارت آپ ویکند در آن برگزار می شود.

 لازم به ذکر است این همایش در کانون طه گرگان با سخنرانی دکتر علی اکبر جلالی، مهندس علی اکبر صفدری شادلو، ایمان داودیان و با داوری دکتر کامران احدپور و آیدا مویدزاده برگزار می شود.

مربیان استارت آپ ویکند گرگان ، مهرداد الله کرمی، مجید علوی‌زاده ، امیر وحید رودسری، صالح برادران امینی، سید جمال یوسفی، دانیال عباسی، مهدی اصل علی نژاد فرد، صالح زنگانه و علیرضا نوایی هستند.

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 6576
  • کد خبر : 2678