عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مراسم افتتاح متمرکز پروژه های حوزه سلامت استان گلستان برگزار شد

با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی؛

مراسم افتتاح متمرکز پروژه های حوزه سلامت استان گلستان برگزار شد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

مراسم افتتاح متمرکز پروژه های حوزه سلامت استان گلستان برگزار شد

 مراسم افتتاح متمرکز 47پروژه بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ،استاندار گلستان وبرخی از نماینگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مسوولین استانی ،شهری و دانشگاهی برگزار شد.

 استاندار گلستان در این مراسم گفت: در صورت اجرائی شدن طرح بیمارستان‎های ۸۰۰ و یک‌هزار تختخوابی استان گلستان، ظرفیتی برای استان گلستان و کشور به وجود می‎آید.

 دکتر صادقلوافزود:در این ایام دهه فجر می توان به رسم خدمتگذاری ارائه عملکرد دولت را به مردم جمهوری اسلامی ایران و مردم استان گلستان داشته باشیم.

 دکترصادقلو اظهار داشت: وزیر بهداشت از نیروهای قدیمی و جهادگر برای انقلاب اسلامی بوده و امید داریم حضور وی برای گلستان پربرکت باشد.

 وی با بیان اینکه وزیر بهداشت چهارمین بار است که قدم به استان گلستان گذاشته‎اند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان باید در نگاه به آینده متمرکز شود و به آنچه گذشت و گذشته است نباید بمانیم و باید نگاهش و افقش به آینده باشد.

 استاندار گلستان تاکید کرد: باید بدانیم مسئولیت‎ها بسیار سریع عبور می‎کند و اگر به سوی آینده کارهایمان را افق ندهیم در انجام ماموریت‎ها باقی می‎مانیم و نسبت به مردم باید پاسخگو باشیم.

 دکترصادقلو با بیان اینکه استان گلستان یک استان تازه تاسیس است و با توجه به عدم دریافت دلارهای یارانه‎ای نیاز به یک ویژه‌بینی دارد تا در تراز دیگر استان‎ها قرار بگیرد، یادآور شد: انتظار این است که با توجه به ظرفیت استان گلستان به این استان توجه شود تا در توازن‌بخشی قرار داشته باشد.

 وی اظهار کرد: یکی از انتظارات اساسی با توجه به ظرفیت گردشگری استان، توجه به توریست سلامت است و اگر بیمارستان‎های 800 تختخوابی و یک هزار تختخوابی را به سرمنزل برسانیم، در این راستا ظرفیتی برای استان گلستان و کشور به وجود می‎آورد.

 استاندار گلستان به بخش علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان اشاره کرد و اظهار داشت: هزینه‎ها در این استان زود وصول می‎شود و سرمایه‎گذاری در این استان ارزش افزوده خواهد داشت.

 دکترصادقلو با بیان اینکه در بحث طرح تحول سلامت راه پرقدرتی را وزیر بهداشت طی کرده، افزود: هر چه به انتخابات نزدیک می‎شویم شبهه افکنی‎ها نسبت به طرح تحول سلامت بیشتر می‎شود و باید نسبت به آن مسئولانه عمل کنیم.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم گفت: سلامت در توسعه اقتصادی نقش بسزایی دارد.

دکترهاشمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای قشر خاصی نبود، افزود: در حوزه سیاست و قدرت، دوره‎ای را شاهد هستیم که امروز نظام جمهوری اسلامی در اقتدار و صلابت قرار دارد.

 وی اظهار داشت: به بخشی از آرزوهای انقلاب دست پیدا کردیم و به دنبال بخشی دیگری از آرمان‎های انقلاب هستیم و افتخار می‎کنیم که راه را گم نکردیم.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 38 سال پرحادثه را پشت سر گذاشتیم و امروز از نظر قدرت و دانش یکی از قدرت‎های جهان هستیم چرا که رتبه یک را در منطقه و رتبه 16 را در دنیا در بخش علمی دارا هستیم.

 دکترهاشمی تاکید کرد: خدمات خوبی در حوزه بهداشت شده اما کافی نیست و ما در جهان در این حوزه رتبه بالای 100 را داریم.

وی با بیان اینکه امروز دستاوردهائی در اختیار داریم که در همه نظرسنجی‎ها پس از امنیت رتبه یک را به سلامت می‎دهند و نیز بالاترین رضایتمندی را براساس نظر سنجی سلامت بعد از امنیت در کشور کسب کرده است.

 دکترهاشمی یادآور شد: بارقه‎هایی از امید در استان گلستان صورت گرفته و کارهای زیادی از بیمه شدن افراد، ساخت خانه بهداشت و مراکز بهداشت و نو نوار شدن بیمارستان‎ها و توزیع پزشک و ساخت زیربنایی استان را شاهد هستیم.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه واقعیت این است که کمبودهائی در حوزه سلامت است و امید داریم در سال آینده دولت از نظر اقتصادی گشایش بیشتری پیدا کند و بتواند کاستی‎ها را جبران کنیم.

 وی با بیان اینکه بیشتر تخت‎های استان گلستان مربوط به قبل از انقلاب است و باید جایگزین شود، افزود: یک‌هزار تخت بیمارستانی نیاز استان گلستان است و همت استاندار و مسئولان استان را بیش از گذشته می‎طلبد.

 دکترهاشمی تاکید کرد: دولت، دولت ثروتمندی نیست ولی قدرتمند است و دلیلش این است که متکی به مردم است و باید بدانیم که از نظر اقتصادی شرایط خاصی را داریم.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: امیدواریم با همت مسئولان استانی، بیمارستان یک هزار تختخوابی را در استان گلستان کمک کنیم، راه‎اندازی شود.

 دکترهاشمی با بیان اینکه امید داریم شاهد افتتاح پروژه‎هایی در استان گلستان باشیم، افزود: این استان از نظر زیبایی و بسیاری از موارد دیگر منحصر به فرد است و از سویی در همسایگی کشورهایی قرار داریم که بسیار خوشحال می‎شوند بتوانند از زیبایی و دانش ما استفاده کنند.

 دکترهاشمی با بیان اینکه امیدواریم از بندرگز تا مراوه‎تپه در استان گلستان شاهد رشد سلامت باشد، اظهار داشت: برای ساخت مرکز جامع سرطان خیری وارد به کار شده و خرید سی‎تی اسکن و ام‎.ار. ای و دستگاه‎هایی که می‎خواهیم را نیز صحبت‎هایی داشته که امید واریم اقدامات موثری در این زمینه صورت گیرد.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: امیدواریم خون‎هایی که برای این ممکلت ریخته شده بی‎ثمر نماند و خدایی نکرده از مسیر تحقق شهدا تخطی کنیم.

 دکترهاشمی با قدردانی از همکارانش در حوزه سلامت گفت: امید است در آینده فرصتی شود بتوانیم نسبت به مشکلاتی که در صنف ما پزشکان، پرستاران و معوقاتی که دارند گفت‎و گو کنیم و در آینده نزدیک با توجه به قول‎هایی که از سوی دولت داده شده راه‎حلی برای گشایش این مسائل ایجاد شود.

 وی همچنین از زحمات رئیس دانشگاه علوم پزشکی و روسای سابق که زحمات زیادی را کشیدند تا این پروژه‎ها به بهره‎برداری برسد تقدیر و تشکر کرد.

مراسم افتتاح متمرکز پروژه های حوزه سلامت استان گلستان برگزار شد

 

مراسم افتتاح متمرکز پروژه های حوزه سلامت استان گلستان برگزار شد

 

مراسم افتتاح متمرکز پروژه های حوزه سلامت استان گلستان برگزار شد

 

مراسم افتتاح متمرکز پروژه های حوزه سلامت استان گلستان برگزار شد

 

مراسم افتتاح متمرکز پروژه های حوزه سلامت استان گلستان برگزار شد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 654
  • کد خبر : 30628