عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » خدمت به محرومان وظيفه ذاتي تأمين اجتماعي است

استاندار گلستان:

خدمت به محرومان وظيفه ذاتي تأمين اجتماعي است

دكتر حسن صادقلو در ديدار با مديركل تأمين اجتماعي استان وهيئت همراه وي در استانداري افزود: مثبت انديشي نسبت به نياز و مطالبات بيمه شدگان، در كنار خدمات رساني سازماني، شخصيت دهي و احترام متقابل به مراجعان و بيمه شدگان، بايد تفكر ذاتي خادمان تأمين اجتماعي باشد.

 وي اظهار كرد: تأمين اجتماعي با توجه به نوع خاص رسالت خود باعث افزايش ميزان احساس امنيت اجتماعي، اقتصادي و نيز آرامش رواني در جامعه است.
وي اضافه كرد: نگاه به تأمين اجتماعي نگاهي حكومتي است زيرا اين سازمان حدود نيمي از جمعيت كشور به ويژه كارگران و محرومان جامعه را تحت پوشش دارد و نگاه جامعه به آن نيز، بنوعي با وظيفه حكومتي نظام گره خورده است.
وي ادامه داد: تقويت جايگاه تأمين اجتماعي در جامعه باعث تقويت پايه هاي نظام و جامه عمل پوشاندن به يكي از شعارهاي اصلي انقلاب اسلامي كه همانا رسيدگي به محرومان جامعه است، مي شود.
وي افزود: مطمئنا هر سازماني فراز و نشيب هايي در طول حيات خود دارد اما مهم انجام رسالت اصلي و خدمت به خلق است كه اين رسالت ريشه در آموزه هاي اسلام دارد.
وي عنوان كرد: نگاه به تامين اجتماعي نبايد نگاهي منفعتي و انباشت سرمايه باشد بلكه نگاه به آن بايد در راستاي زدودن غبار فقر و محروميتي باشد كه بر چهره جامعه نشسته است.
وي تأكيد كرد: بي شك جوهره عالم همان خدمت به خلق است و اين خدمت به ويژه براي محرومان جامعه و كارگران زحمتكش كم بضاعت توفيقي الهي است نه منت و اين انجام خدمت اگر همراه با صدق نيت باشد در آن صورت انجام وظيفه به تكامل خود مي رسد.
دكتر صادقلو با تأكيد بر حساس بودن و نوع خدمات تأمين اجتماعي گفت: در جامعه امروز نمي توان با شيوه هاي سنتي امور اداري و سازماني را پيش برد و بايد از تكنولوژي و دانش روز بهره جست و اين به روزرساني خدمات و استفاده از فناوري روز و كوتاه تر كردن زمان رسيدگي به امور كاري مراجعان از نيازهاي اساسي تأمين اجتماعي است.
وي با تأكيد بر داشتن نقشه راه و سندي جامع براي هر سازماني يادآور شد: هر سند توسعه جامعي بايد شاخص هاي خاص با توجه به نيازهاي منطقه اي خود را داشته باشد و براي رسيدن به اهداف تعريف شده راهكارهاي راهبردي آن ها مشخص شده باشد.
وي ادامه داد: تأمين اجتماعي استان نيز با وجود رشد خود در بسياري از شاخص ها، نياز به بازتعريف شاخص ها، استفاده از فناوري روز، كوتاه تر كردن فرايند اداري، نهادينه كردن مشتري مداري و پياده سازي استانداردهاي جهاني در راستاي ارتقاي كميت و كيفيت خدمات و نيز رضايتمندي بيش تر مشتريان دارد.
مديركل تأمين اجتماعي استان گلستان نيز با اشاره به دستاوردهاي اين اداره كل در چند سال گذشته گفت: بيش از 70 ميليارد تومان كارفرمايان استان به اين سازمان بدهكارند كه حدود هشت ميليارد تومان آن مربوط به دستگاه هاي دولتي است.
محمد حيدري نژاد افزود: با وجود اين كه عملكرد اين اداره كل در بخش بيمه، امسال در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته قابل توجه بوده است ولي در بخش درآمدي، از مقدار 320 ميليارد تومان بودجه پيش بيني شده حدود 200 ميليارد تومان آن تا پايان آبان ماه امسال تحقق يافته است و اين مي رساند كه اين اداره كل حدود چهار درصد از برنامه منابع درآمدي خود عقب است.
وي خاطرنشان كرد: اين اداره كل در هر ماه بيش از 18 ميليارد و 900 ميليون تومان به عنوان مستمري به بازنشستگان و مستمري بگيران و مبلغ يك ميليارد و 900 ميليون تومان نيز به عنوان مقرري بيمه بيكاري به بيكارشدگان پرداخت مي كند.
وي ادامه داد در مجموع هزينه پرداختي تأمين اجتماعي گلستان، ماهانه بيش از 21 ميليارد و 600 ميليون تومان است كه مي توان گفت به طور متوسط روزانه اين اداره كل مبلغ بيش از 722 ميليون تومان در قالب تعهدات كوتاه مدت و بلندمدت به قشرهاي مذكور و بيمه شدگان پرداخت مي كند.
وي اعلام كرد: بيمه شدگان اصلي در استان گلستان بيش از 229 هزار نفر و بازنشستگان و مستمري بگيران آن نيز بيش از 26 هزار و 400 نفر هستند كه در مجموع با در نظر گرفتن افراد بيكار تحت پوشش و بيمه شدگان تبعي يا افراد تحت تكفل به بيش از 691 هزار نفر مي رسند كه حدود 39 درصد جمعيت كل استان را شامل مي شوند.
وي ادامه داد: در حالي كه اين ميزان در كشور با تعداد 38 ميليون بيمه شده به بيش از 49 درصد جمعيت كل كشور مي رسد و اين مي رساند كه هنوز با وجود رشد قابل توجه بيمه شدگان در استان گلستان، ميزان بيمه شدگان حدود 10 درصد از متوسط كشوري پايين تر است.
حيدري نژاد عنوان كرد: تأمين اجتماعي در استان 12 شعبه ثابت و هفت شعبه اقماري در شهرستان هاي محروم و دور دارد كه سه مورد آن از ابتداي مهر امسال در شهرهاي گميشان، گاليكش و فاضل آباد آغاز به كار كرده اند تا مردم براي دريافت خدمات متحمل صرف كمترين زمان و هزينه شوند و از تردد اضافي به شهرهاي بزرگتر اجتناب شود.
وي اظهار كرد: اكنون دو شعبه نيز در شهرستان هاي كلاله و راميان استيجاري است كه در كلاله قطعه زميني خريداري شده و مصوبه احداث ساختمان شعبه آن صادر شده و انتظار مي رود كه با نگاه خاص مديريت تأمين اجتماعي به توسعه شعب در شهرستان ها، در راميان نيز ساختماني تملك شود و يا قطعه زميني براي احداث ساختمان شعبه خريداري شود.
وي يادآور شد: در استان گلستان بر خلاف بيمه بخش صنعتي كه ضعيف است بيمه بخش كشاورزي بيش ترين رشد را در كشور داشته است و اكنون حدود 16 هزار نفر در بخش كشاورزي بيمه هستند و در مجموع حدود 40 درصد از كل بيمه شدگان استان از انواع معافيت هاي حق بيمه برخوردارند.
مديركل تأمين اجتماعي گلستان در پايان گفت: براي توسعه تأمين اجتماعي در استان همكاري تمامي مسئولان و تاثيرگذاران جامعه لازم است و براي ارتقاء كمي و كيفي خدمات به بيمه شدگان لازم است پرداخت بموقع حق بيمه و نيز ارسال اسامي تعداد واقعي كارگران و كاركنان در جامعه تبديل به فرهنگي عمومي شود.


تأیید کننده خبر : shirangi
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1130
  • کد خبر : 307