عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مهار آتش‎سوزی در جنگل های کلاله/ تلاش برای اطفای کامل حریق ادامه دارد

سرپرست مدیریت بحران استان گلستان خبر داد ؛

مهار آتش‎سوزی در جنگل های کلاله/ تلاش برای اطفای کامل حریق ادامه دارد

مهار آتش‎سوزی در جنگل های کلاله/ تلاش برای اطفای کامل حریق ادامه دارد

سرپرست اداره کل مدیریت بحران گلستان از مهار آتش‎سوزی جنگل های کلاله خبر داد و گفت: تلاش برای اطفای کامل حریق ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، مجتبی جمالی اظهار کرد: حادثه آتش‎سوزی در چند نقطه از مزارع، مراتع و جنگل‎های دست‎کاشت حدفاصل شهرستان کلاله و شهرستان مراوه‎تپه محدوده ارتفاعات شهر فراغی، از ساعت حدود 15 عصر روز شنبه 9 تیرماه به وقوع پیوست.
 وی با بیان اینکه پس از اطلاع از حادثه، شب گذشته به همراه فرمانداران شهرستان‎‎های کلاله و مراوه‎تپه و مدیرکل منابع طبیعی در منطقه حضور یافتیم، تصریح کرد: از همان ساعات اولیه آتش‎سوزی نیروهای عملیاتی و تجهیزات راهداری، آبفا روستایی، آتش‎نشانی و ... مهار و اطفای حریق در دستور قرار گرفت.
  سرپرست مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به بسیج امکانات و ماشین‎آلات مورد نیاز برای اطفای حریق خاطرنشان کرد: یک دستگاه لودر، یک دستگاه گریدر، دو دستگاه بلدوزر، دو دستگاه کامیون آبرسانی سیار، 6 دستگاه‎های اطفای «های‎پرژر» از ماشین‎آلات اداره کل منابع طبیعی، راهداری، شهرداری و آبفار در عملیات اطفا مشارکت دارند.
  جمالی با قدردانی از حضور نیروهای مردمی یادآور شد: از آغاز حادثه نیروهای مردمی با تراکتور و تجهیزات موثر با شخم زمین و ایجاد آتش‎بر و سایر اقدامات نقش مهمی در کنترل آتش ایفا کردند.
  وی ادامه داد: آتش‎سوزی حدود ساعت پنج صبح امروز تقریبا مهار شد اما به دلیل وزش باد و از طرفی خشکی ناشی از افزایش دما در بعضی از نقاط به طور پراکنده حریق‎های کوچکی ایجاد می‎شود که تاکنون تحت کنترل یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروهای کمکی بوده است.
  وی با اشاره به اینکه این آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های سوزنی برگ بخش «پیشکمر» شهرستان کلاله به وقوع پیوسته است، اظهار کرد: تا زمان پایان یافتن عملیات اطفا، امکان برآورد خسارت به صورت دقیق ممکن نیست و فعلا همه تلاش‌ها برای اطفای حریق به صورت کامل در جریان می‌باشد، بدیهی است اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای برآورد ابعاد و مساحت منطقه دچار حریق، بررسی و ارزیابی‎های کارشناسی را از جمله استفاده از پهباد به تفکیک نوع عرصه انجام خواهد داد.
  جمالی با تاکید بر اینکه به محض وصول گزارش آتش‌سوزی، تیم‌های اطفای حریق و امداد و نجات به منطقه اعزام شده‎اند، تصریح کرد: در حال حاضر، شرایط تحت کنترل عوامل منابع طبیعی است و تلاش برای اطفای کامل حریق و سپس پاکسازی ادامه دارد.
  وی در پایان تاکید کرد: متاسفانه با وجود تاکیدات و اخطارهای مکرر از سوی دستگاه‎های ذیربط و اطلاع‎رسانی در فصل برداشت گندم مبنی بر پرهیز از آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی به ویژه در اراضی حاشیه جنگل‌ها و مراتع، شاهد مواردی از سهل‎انگاری، بی‎تعهدی و بی‎توجهی برخی افراد هستیم که نتیجه آن خسارت جبران‎ناپذیر به مراتع، جنگل‎ها و شکل‎گیری روند نابودی محیط زیست است.

تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 672
  • کد خبر : 47158